Τρίτη 13 Μαΐου 2014

Στις πλάτες της κοινωνίας το success story των εφοπλιστών

«Διθύραμβοι» ακολούθησαν την ανακήρυξη της Ελλάδας ως τη μεγαλύτερη «πλοιοκτήτρια» χώρα του κόσμου (σε συνολική χωρητικότητα). Ελληνικά και διεθνή ΜΜΕ εξήραν την «ικανότητα» του ελληνικού εφοπλιστικού επιχειρηματικού πνεύματος, και το αθάνατο ελληνικό δαιμόνιο. Σύμφωνα με τον Θεόδωρο Βενιάμη, πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. «Για πάνω από εκατό χρόνια η Ελλάδα είναι ο ηγέτης της αγοράς. Σήμερα έχουμε τον έλεγχο στο 16,25% του παγκόσμιου στόλου και σχεδόν στο 40% του ευρωπαϊκού στόλου. Η δουλειά μας είναι να μεταφέρουμε τα εμπορεύματα, και το κάνουμε καλά»
Βέβαια τίποτα δεν είναι τυχαίο.  Όμως αυτό δεν θα μπορούσε να συμβεί:  
Εάν οι ελληνικές κυβερνήσεις δεν είχαν στο απυρόβλητο την σκανδαλώδη και διαχρονική φορολογική ασυλία των εφοπλιστών. Πάνω από 50 υπολογίζονται οι περιπτώσεις φοροαπαλλαγών υπέρ της «συντεχνίας» τους. Ας δούμε περιληπτικά μερικές από τις φοροαπαλλαγές-χάρισμα των εκάστοτε Κυβερνήσεων προς το εφοπλιστικό κεφάλαιο: Πλήρης απαλλαγή φόρου για κέρδη φυσικών προσώπων από εκμετάλλευση πλοίων. Πλήρης απαλλαγή φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων για ημεδαπές ναυτιλιακές εταιρείες, καθώς και αλλοδαπές που εγκαθίστανται στην Ελλάδα. Πλήρης απαλλαγή από τον ΕΦΚ για καύσιμα. Πλήρης απαλλαγή από την φορολογία κάθε υπεραξίας που προκύπτει από την πώληση πλοίων, την είσπραξη ασφαλιστικών αποζημιώσεων ή οποιαδήποτε άλλη αιτία. Απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος των καθαρών κερδών ή μερισμάτων της κάθε ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρείας που, εκτός από την εκμετάλλευση πλοίων, έχει κι άλλες εκμεταλλεύσεις. Πλήρης απαλλαγή από κάθε τέλος, εισφορά ή κρατήσεις υπέρ του Δημοσίου ή κάποιου τρίτου του εισοδήματος που αποκτάται από γραφεία ή υποκαταστήματα αλλοδαπών ναυτιλιακών επιχειρήσεων που εγκαθίστανται στην Ελλάδα. Πλήρης απαλλαγή από φόρους, τέλη και εισφορές των εισοδημάτων εταιρειών χαρτοφυλακίου που κατέχουν αποκλειστικά μετοχές εφοπλιστικών εταιρειών που είναι υπό ελληνική σημαία. Πλήρης απαλλαγή από τέλη και άλλες επιβαρύνσεις της διανομής κερδών, των καταθέσεων και των δανείων μετόχων σε ναυτιλιακές. Πλήρης απαλλαγή από τον ειδικό φόρο ακινήτων για ακίνητα που ανήκουν σε ναυτιλιακές εταιρείες. Την ίδια περίοδο οι ελληνικές κυβερνήσεις αύξαναν κατά 300% τη φορολογία στους ναυτεργάτες.

Εάν οι εφοπλιστές δεν όφειλαν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στα ασφαλιστικά ταμεία, όπως μαρτυρά και το πρόσφατο έγγραφο του υπουργού Εργασίας Γ.  Βρούτση που παραδέχεται οφειλές πλοίων εσωτερικού 35.022.675 ευρώ, οφειλές ποντοπόρων πλοίων 17.891.324 ευρώ και οφειλές έναντι Κεφαλαίου Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων 48.151.651 ευρώ, δηλαδή σύνολο 101.065.652 ευρώ.

Εάν στην προσπάθειά τους να διασφαλίσουν το ύψος των κερδών τους ή να περιορίσουν τις ζημίες τους από την καπιταλιστική κρίση, δεν πέταγαν στην ανεργία χιλιάδες ναυτεργάτεςΗ ανεργία έχει εκτιναχθεί σε ιστορικά ρεκόρ, με το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) να δίνει για το Γενάρη 5.112 εγγεγραμμένους ανέργους, το ένα τρίτο του πραγματικού αριθμού. Από αυτούς επίδομα ανεργίας (294 ευρώ για τους έγγαμους και 235 ευρώ για τους άγαμους) πήραν μόλις οι 887, δηλαδή το 17,35%. Από τους 70000 έλληνες ναυτεργάτες τη δεκαετία του 70’ φτάσαμε στους 15000.

Εάν δεν άφηναν απλήρωτους έως και 5-6 μήνες εκατοντάδες ναυτεργάτες πολλών πλοίων, με το ανενόχλητο του επίσημου κράτους και του υπουργείου Εργασίας.

Εάν οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ-ΝΔ δεν άλωναν τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτικών, όπως έγινε πρόσφατα με την κατάθεση τροπολογίας σε νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης, με την οποία μπαίνει κυριολεκτικά ταφόπλακα στις συλλογικές συμβάσεις των ναυτεργατών, με τις επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις εργασίας να υπερισχύουν των αντίστοιχων συλλογικών συμβάσεων εργασίας.Αυξήθηκε το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης κατά 2 χρόνια. Μειώθηκαν οι συντάξεις πάνω από 50%.

Εάν οι ελληνικές κυβερνήσεις δεν εκτόξευαν τα εισιτήρια στην ακτοπλοΐα με θύματα το επιβατικό κοινό, τα μικρά νησιά που όλο και λιγότερο βλέπουν το καράβι και τους αγρότες που τους κοστίζει ακριβότερα η μεταφορά των προϊόντων τους.

Εάν τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα των εφοπλιστών δεν διέλυαν την εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία, όπως στο Σκαραμαγκά, το Πέραμα, το Νεώριο Σύρου, προτιμώντας να ναυπηγούν τα δεκάδες νέα πλοία τους στις φθηνότερες ασιατικές αγορές κ.α.

Εάν δεν αξιοποιούσαν ακόμα και τις 'Ενοπλες Δυνάμεις για την ασφαλή μετακίνηση των εμπορευμάτων τους(βλέπε Σομαλία)

 Με τέτοιο… λίπος συσσωρευμένο οι Έλληνες εφοπλιστές πώς να μην επενδύσουν 9,4 δισ. ευρώ για την κατασκευή 275 νέων πλοίων το 2013, ενώ ακόμα και στο πρώτο τρίμηνο του 2014 στις επενδύσεις τους συμπεριέλαβαν ακόμα 5 δισ. δολάρια.http://taxiki.blogspot.gr/2014/05/success-story.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου