Τετάρτη 13 Αυγούστου 2014

Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΗΣ ΑΡΒΥΛΑΣ ΕΝΩ ΣΤΟΥΣ ΦΑΝΤΑΡΟΥΣ ΔΙΝΟΥΝ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΕΣ


Η “μάχη της αρβύλας” καλά κρατεί. Ο ΥΦΕΘΑ Γιάννης Λαμπρόπουλος έχει διατάξει την άμεση παραλαβή της νέας μηχανής παραγωγής αλλά φαίνεται ότι μέχρι να δούμε “άρβυλα νέας τεχνολογίας” θα ακούσουμε και θα διαβάσουμε πολλά.

ImageΗ Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών δημοσιοποιεί μια ανώνυμη καταγγελία την οποία έλαβε. Σ΄ αυτή υπάρχουν ισχυρισμοί για κακούς χειρισμούς στην διαδικασία επιλογής της μηχανής. Υποστηρίζει ο καταγγέλων ότι υπήρχε φθηνότερη ιταλική μηχανή. 

Επειδή το θέμα με τ΄ άρβυλα το Onalert το ανέδειξε θα μας επιτρέψετε να χωρίς ασφαλώς να διεκδικούμε το αλάθητο να εκφράσουμε την άποψή μας με βάση την εικόνα που έχουμε σχηματίσει από τις πληροφορίες και τα έγγραφα που έχουμε δημοσιεύσει:
•Οι καταγγελίες για φθηνότερη λύση ασφαλώς θα πρέπει ερευνηθούν και να δοθούν κάποιες απαντήσεις

•Από το κείμενο της καταγγελίας δεν προκύπτει κανένα σοβαρό πρόβλημα για την μηχανή που αγοράστηκε εκτός από τ΄ ότι είναι ακριβότερη.

•Καλώς κακώς την αγοράσαμε και την πληρώσαμε. Η απόλυτη προτεραιότητα είναι να την εκμεταλλευθούμε όχι για να κάνουμε απόσβεση αλλά για να παρέχουμε στο στρατιωτικό προσωπικό αξιοπρεπή άρβυλα κι όχι τα απαράδεκτης ποιότητας που τους δίνουμε σήμερα.

Και βέβαια υπάρχουν και ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν από την πλευρά που τώρα καταγγέλει:

•Θα μας κοστίζουν τα νέα άρβυλα 35 ευρώ το ζευγάρι αντί 75 που κοστίζουν τα άρβυλα κακής ποιότητας σήμερα; Ναι ή όχι;

•Η νέα μηχανή δεν ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές επειδή δεν δουλεύει στους ρυθμούς που πρέπει το ένα από τα τρία ρομποτάκια της μηχανής. Αυτό το παραδέχεται και η πλευρά Λαμπρόπουλου το επισημαίνει ως αιτία να μην παραληφθεί η μηχανή ο ανώνυμος καταγγέλων. Προτείνει συνεπώς να μην παραλάβουμε την πληρωμένη μηχανή και να κάνουμε τι; Να αγοράσουμε άλλη ή να εξακολουθήσουμε να δίνουμε στον στρατό άρβυλα που δεν αντέχουν ούτε μισή θητεία;

•Τι πραγματικά περίεργο της υπόθεσης που χρειάζεται έρευνα αν ευσταθεί είναι ποιος και γιατί αποφάσισε τον εκσυγχρονισμό της παλιάς μηχανής ενώ αγοράζαμε καινούργια.


Πολύ καλά λοιπόν κάνει η ΠΟΕΣ και απλά μεταφέρει την καταγγελία χωρίς όπως λέει να παίρνει θέση. 

Το έγγραφό της που περιλαμβάνει και την καταγγελία:

ΘΕΜΑ : Καταγγελίες – ερωτήματα για μηχανή βουλκανισμού
 
Κε Υπουργέ.
 
Σας γνωρίζουμε ότι περιήλθε στην Ομοσπονδία μας ανώνυμη επιστολή με το εξής περιεχόμενο:
 
«Το έτος 2007 εκδόθηκε η υπ΄ αριθμ. 47/22-8-2007 εντολή προμήθειας, την οποία υπέγραφε ο και τότε Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ιωάννης Λαμπρό-πουλος για την προμήθεια μιας μηχανής βουλκανισμού με 24 σταθμούς έκχυσης ελαστικού παραγωγής αρβυλών με προϋπολογισμό ένα εκατομμύριο τριακόσιες χιλιάδες ευρώ (1.300.00,00 €).
 
Παρά το γεγονός ότι επίκειτο η προμήθεια νέας μηχανής, η παλαιά και ήδη ευρισκόμενη στο 700 Σ.Ε. μηχανή κατασκευής αρβυλών ανακατασκευάστηκε και εκσυγχρονίστηκε τον Αύγουστο του 2008, σύμφωνα με την υπ΄ αριθμ. 19301/12-7-2011 ερώτηση των βουλευτών, Α. Δερμεντζόπουλου και Μ. Τζίμα.
 
Σύμφωνα με στοιχεία, που έχουν κατά καιρούς δημοσιοποιηθεί, η προμήθεια κατακυρώθηκε σε γερμανική εταιρεία (σύμβαση 0050A/2009) έναντι κόστους άνω των ενός εκατομμυρίου πεντακοσίων χιλιάδων ευρώ (1.500.00,00 €), αν και ο αρχικός προϋπολογισμός δεν υπερέβαινε τα ένα εκατομμύριο τριακόσιες χιλιάδες ευρώ (1.300.00,00 €).
 
Σύμφωνα με έγγραφα τα οποία δημοσιοποιήθηκαν στις 03-1-2013 μηχανή με ισοδύναμες προδιαγραφές μπορούσε να αγοραστεί με μόλις επτακόσιες πενήντα χιλιάδες ευρώ (750.000,00 €). Με βάση αυτό το δεδομένο, είναι σαφές ότι η Πολιτική και Στρατιωτική Ηγεσία του ΥΠΕΘΑ είχε την υποχρέωση να ματαιώσει τα αποτελέσματα του διαγωνισμού για λόγους δημοσίου συμφέροντος και να τον επαναλάβει προκειμένου να προστατευθούν τα συμφέροντα του δημοσίου.
 
Ωστόσο, ο διαγωνισμός όχι μόνο ουδέποτε ματαιώθηκε, αλλά σήμερα η Πολιτική και Στρατιωτική Ηγεσία του ΥΠΕΘΑ προχωρά στην παραλαβή ενός μηχανήματος, το οποίο μπορεί να είναι σύγχρονο, φέρεται όμως να είναι υπερκοστολογημένο.
 
Η παράξενη αυτή ιστορία δεν σταματά εδώ. Αν και έχει ξεκινήσει η διαδικασία προμήθειας της νέας μηχανής, το ΥΠΕΘΑ αποφασίζει την ανακατασκευή και εκσυγχρονισμό της ήδη υπάρχουσας μηχανής, η οποία έλαβε χώρα τον Αύγουστο του 2008. Αποτελεί προφανώς διαβολική σύμπτωση ότι και η παλαιά μηχανή ήταν κατασκευής της εταιρείας DESMA, δηλ. της κατασκευάστριας εταιρείας και της νέας και με σοβαρές υπόνοιες υπερκοστολόγησης μηχανής. Είναι πραγματικά εύλογο να αναρωτιέται κανείς για ποιο λόγο χρειαζόταν η προμήθεια νέας μηχανής εάν οι ανάγκες των ΕΔ καλύπτονταν με τον εκσυγχρονισμό της παλιάς. Εάν πάλι ο εκσυγχρονισμός δεν συνέβαλε στην κάλυψη αυτών των αναγκών, τότε κάποιοι πρέπει να απαντήσουν πόσο κόστισε και για ποιο λόγο τελικά έγινε. Είναι σημαντικό να διευκρινιστεί και ποια διαδικασία ακολουθήθηκε για την ανάδειξη αναδόχου των εργασιών εκσυγχρονισμού. Ίσως έτσι εξηγηθεί πώς είναι δυνατόν και ο εκσυγχρονισμός της παλιάς μηχανής και η αγορά νέας να καταλήγουν υπέρ της ίδιας γερμανικής εταιρείας!
 
Τα παράξενα της σκοτεινής αυτής υπόθεσης συνεχίζονται. Αν και οι εργασίες ανακατασκευής και εκσυγχρονισμού ολοκληρώθηκαν, το ΥΠΕΘΑ σταμάτησε σταδιακά να παράγει άρβυλα στο 700 Σ.Ε. και άρχισε αίφνης το Δεκέμβριο του 2008 να τα προμηθεύεται μέσω NAMSA! Και πάλι πρέπει να απαντηθούν σοβαρά ερωτήματα. Για ποιο λόγο ακολουθήθηκε η διαδικασία μέσω NAMSA; Ποιες προδιαγραφές είχαν τα άρβυλα που προμηθεύθηκε το ΥΠΕΘΑ μέσω NAMSA και πόσες εταιρείες υπήρχαν που να μπορούν να συμμορφώνονται με αυτές τις προδιαγραφές; Και τελικά εάν οι ανάγκες των ΕΔ μπορούν να καλυφθούν από εξωτερικούς προμηθευτές, γιατί πρέπει το Ελληνικό Δημόσιο να πληρώσει ένα εκατομμύριο πεντακόσιες χιλιάδες ευρώ (1.500.00,00 €) για τη νέα μηχανή;
 
Αναφορικά με τα προβλήματα στη λειτουργία της νέας μηχανής, υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την υπ΄ αριθμ. Φ.900α/8693/12054/5-8-2011 απάντηση του τότε Υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Παναγιώτη Μπεγλίτη στην ανωτέρω σχετική με αριθμό 19301/2011 ερώτηση βουλευτών της ΝΔ "Όσον αφορά στη μηχανή βουλκανισμού 24 σταθμών έκχυσης ελαστικού παραγωγής αρβυλών, σύμφωνα με σχετικό έγγραφο της ΑΣΔΥΣ, δε δικαιολογείται η έκδοση πρωτοκόλλου απόρριψης, καθόσον δεν προκύπτει εκπρόθεσμη παράδοση του υλικού της σύμβασης 0050 Α/2009. Η καθυστέρηση έναρξης του λειτουργικού ελέγχου για την παραλαβή της μηχανής, οφείλεται στο ότι έπρεπε να επιλυθούν ουσιώδη θέματα τεχνικής φύσεως, σε συνεργασία με το εργοστάσιο κατασκευής της μηχανής, το οποίο απέστειλε προς το σκοπό αυτό στο 700 ΣΕ ειδικούς Γερμανούς τεχνικούς και αναμένεται να ξεκινήσει εκ νέου ο λειτουργικός έλεγχος μετά την επίλυση των τεχνικών ζητημάτων που έθεσε η αρμόδια διεύθυνση της ΑΣΔΥΣ. Την 18η Ιουλίου 2011 η ΔΥΠ/ΓΕΣ, απέστειλε σχετικό έγγραφο προς το 700 ΣΕ, για άμεση έναρξη παραγωγής αρβυλών Ν/Τ από την 12κέφαλη μηχανή βουλκανισμού, αμέσως μετά την κατασκευή των 7.000 ζευγών αρβυλών, τα οποία υπολείπονται για την συμπλήρωση των 40.000 που απαιτούνται για τον λειτουργικό έλεγχο της υπό παραλαβής μηχανής βουλκανισμού και αποτελούν συμβατική υποχρέωση της υπηρεσίας."
 
Με βάση τα παραπάνω προξενεί εντύπωση η ευκολία με την οποία ο ΥΦΕΘΑ κ. Ιωάννης Λαμπρόπουλος στις 05-8-2014 διαπίστωσε ότι "κατά την διάρκεια των δοκιμών η μηχανή σε γενικές γραμμές λειτούργησε σωστά με ημερήσια παραγωγή 984 ζευγαριών αρβυλών αντί των 1.000 που τίθεντο από τις προδιαγραφές" όμως "το ένα από τα τρία ρομπότ που συνοδεύουν την μηχανή, ήτοι αυτό που ψαλιδίζει τα περισσεύματα, δεν πέτυχε να ανταποκριθεί χρονικά πλήρως στην παραγωγή των περίπου 1.000 ζευγαριών ημερησίως.......αφού η μηχανή και τα υπόλοιπα ρομπότ ανταποκρίνονται ικανοποιητικά.....με μόνη εξαίρεση το επί μέρους ελάττωμα από ένα ρομπότ, το οποίο είναι δυνατό να θεραπευτεί με 2 πρόσθετες ψαλιδιστικές μηχανές και την απασχόληση χειριστών από την υπηρεσία......".
 
Από το ανωτέρω έγγραφο του κ. ΥΦΕΘΑ συνάγεται όχι μόνο ότι τελικά η νέα μηχανή δεν ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές, αλλά και ότι λόγω αυτής της μη συμμόρφωσης θα επιβαρυνθεί το 700 Σ.Ε. με το κόστος 2 ψαλιδιστικών μηχανών και την απασχόληση επιπλέον χειριστών! Επιπρόσθετα, γίνεται μια γενική και αόριστη εκτίμηση περί ημερήσιας παραγωγής 984 αρβυλών χωρίς να αναφέρεται πουθενά εάν τα υπόλοιπα τμήματα του 700 Σ.Ε. μπορούν να ανταποκριθούν σε αριθμό μεγαλύτερο από τις δυνατότητες της υφιστάμενης μηχανής (600 άρβυλα ημερησίως), καθώς και εάν έχουν αγοραστεί οι πρώτες ύλες για μια τόσο μεγάλη παραγωγή.
 
Σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, υπάρχει μια μόνο νόμιμη λύση: να κηρυχθεί άμεσα ο ανάδοχος έκπτωτος και να επαναληφθεί ο διαγωνισμός. Οποιαδήποτε άλλη λύση επιβαρύνει το Ελληνικό Δημόσιο με μια υπερκοστολογημένη μηχανή και αυξημένα κόστη παραγωγής για το 700 Σ.Ε., όσα δε αναφέρει ο ΥΦΕΘΑ κ. Ιωάννης Λαμπρόπουλος, στο ίδιο ανωτέρω έγγραφό του, ότι δηλαδή "δεν γίνεται κατανοητός ο λόγος της μη παραλαβής της μηχανής μετά την ολοκλήρωση των νομίμων διαδικασιών, ει μη μόνο αυτός της εξυπηρέτησης συμφερόντων", φέρεται να προσβάλλουν το στρατιωτικό προσωπικό του 700 Σ.Ε. και μόνο»
 
Κε Υπουργέ.
 
Κατόπιν των ανωτέρω, αποφεύγοντας η Ομοσπονδία μας να πάρει θέση, παρακαλούμε όπως εξετάσετε τη δυνατότητα διενέργειας Ενόρκου Διοικητικής Εξέτασης προκειμένου να διερευνηθεί η βασιμότητα ή μη των καταγγελλομένων στην ανωτέρω επιστολή, ώστε κανείς να μη δικαιούται να θεωρήσει ότι, εάν τα προαναφερόμενα όντως ισχύουν, τότε η Πολιτική Ηγεσία του ΥΠΕΘΑ φέρεται να φορτώνει στους εργαζόμενους μια μηχανή που έπρεπε και να επιστραφεί άμεσα και να εισπραχθούν ποινικές ρήτρες υπέρ του ΜΤΣ.
 
Ο κ. Α/ΓΕΣ, προς τον οποίο κοινοποιείται το παρόν έγγραφό μας, παρακα-λείται για τις κατά κρίση του ενέργειες.
 
Οι κ.κ. Εισαγγελείς Διαφθοράς και Στρατοδικείου Αθηνών, προς τους οποίους, ωσαύτως, κοινοποιείται το παρόν έγγραφό μας, παρακαλούνται για την ποινική αξιολόγηση της υπόθεσης.
 
Τα κόμματα του Ελληνικού Κοινοβουλίου, προς τα οποία αποστέλλεται, επίσης, το παρόν, παρακαλούνται, ομοίως, για τις κατά κρίση τους ενέργειες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου