Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2014

"ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΛΑ ΤΟΥ Ο ΠΟΛΕΜΟΣ" Φιλί ζωής στο A-10 Thunderbolt από τους τζιχαντιστές

Φιλί ζωής στο A-10 Thunderbolt (Getty Images)
Οι Αμερικανοί αναμένεται να στείλουν στις αρχές του Οκτωβρίου ορισμένα αεροσκάφη επίθεσης A-10 Thunderbolt στη Μέση Ανατολή, στον αγώνα ενάντια στις δυνάμεις του ISIS στη Συρία και το Ιράκ.

Ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή μπορεί να αποτρέψει την οριστική καθήλωση των αμερικανικών αεροσκαφών A-10 στο εγγύς μέλλον. Έτσι αλλάζουν τα σχέδια που αποκαλύφθηκαν νωρίτερα και προέβλεπαν την απόσυρση από τη πρώτη γραμμή των 300 αυτών αεροσκαφών. Αυτά τα σχέδια ήταν να εξοικονομήσουν στο Πεντάγωνο περί τα 4 δισεκατομμύρια δολάρια για τα επόμενα πέντε χρόνια. Η απόφαση αυτή υποστηρίχθηκε επίσης από την ηλικία των αεροσκαφών A-10, το οποίο δημιουργήθηκε πριν από τέσσερις δεκαετίες ως ένα ιδανικό μέσο για την καταπολέμηση των σοβιετικών τανκς.

Από τον Οκτώβριο περισσότερα από 300 πιλότοι και τεχνικοί από την αεροπορική βάση Fort Wayne της Εθνικής Φρουράς των ΗΠΑ θα πρέπει να σταλούν στη Μέση Ανατολή για μια περίοδο έξι μηνών.
Στην περιοχή θα μεταφερθούν 12 από τα 21 αεροσκάφη επίθεσης, τα οποία αποτελούν μέρος της 112η Μοίρα Μαχητικών της Εθνικής Φρουράς. Το προσωπικό θα πρέπει να εναλλάσσεται κάθε 60-90 ημέρες. Οι δραστηριότητες αυτές θα πρέπει να διεξάγονται στο πλαίσιο της στρατηγικής του προέδρου Μπαράκ Ομπάμα για την έναρξη του αεροπορικού πολέμου αέρα κατά των τρομοκρατών του Ισλαμικού Κράτους του Ιράκ και τη Συρία.
Έχει αναφερθεί ότι το αεροσκάφος A-10 επίθεση "είναι το μόνο κατάλληλο για τις αποστολές αυτού του είδους." Είναι ένα πολύ εξειδικευμένο αεροσκάφος και ολόκληρη η δομή του έχει σχεδιαστεί για αποστολές επίθεσης. Το A-10 είναι τόσο βαριά θωρακισμένο (με ειδική μπανιέρα τιτανίου για τον πιλότο), έτσι ώστε να έχει υψηλή αντοχή στα αντιαεροπορικά πυρά από το έδαφος (ακόμα και το διαμέτρημα των 23 χιλιοστών).
Όταν αποφασίστηκε να αποσυρθεί από τους Αμερικανούς από το Αφγανιστάν ο Πούτιν ήταν ακόμα ένας "φίλος" της Δύσης. Έτσι αποσύρθηκαν από την Ευρώπη και ήταν έτοιμα να αποχωρήσουν οριστικά από την λειτουργική υπηρεσία. Η κρίση στην Ουκρανία και ιδιαίτερα ο πόλεμος εναντίον των ισλαμιστών του ISIS μπορεί όμως να αποδείξει στη συνέχεια ότι το A-10 εξακολουθεί να είναι χρήσιμο.
Από τη μία πλευρά έχουμε τις φωνές που μιλούν για το γεγονός ότι αυτό το είδος των αεροσκαφών δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν σε περιοχές με καλά οργανωμένη άμυνα - από την άλλη πλευρά έχουμε τους υπερασπιστές των Thunderbolt που λένε ότι είναι το μόνο αεροσκάφος που προσφέρει τακτική υποστήριξη στις επίγειες δυνάμεις.
Τελικά, το Κογκρέσο αποφάσισε ότι το A-10 θα παραμείνει σε λειτουργία τουλάχιστον μέχρι το 2015, και διέθεσε για τη συντήρηση τους 635 εκατομμύρια δολάριο. Ο πόλεμος στη Συρία και το Ιράκ, όμως, μπορεί να αλλάξει εντελώς την κατάσταση.
Είχε το Κογκρέσο εν τέλει δίκιο;
Η δράση κατά των ισλαμιστών τελικά έχει δείξει ότι η απόφαση να μην φύγει από τη πρώτη γραμμή το A-10 ήταν σωστή. Οι δυνάμεις των τζιχαντιστών στην Συρία και το Ιράκ είναι τόσο το κινητές, ώστε να είναι δύσκολο να προετοιμαστεί εκ των προτέρων ένα σχέδιο επιδρομής, το οποίο άλλωστε από μακρινές αποστάσεις και ύψη μπορεί να είναι πραγματικά αποτελεσματικό μόνο εναντίον στόχων στην επιφάνεια.
Το A-10 επιτρέπει την άμεση υποστήριξη των επίγειων δυνάμεων σε χαμηλά όρια (κάτω από 300 μέτρα) και ταχύτητες 300 έως 706 χλμ/ώρα. Επιπλέον, το A-10 μπορεί να μείνει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στη ζώνη των συγκρούσεων, σε σχέση με άλλα ψηλά ιπτάμενα αεροσκάφη, καθιστώντας το ως ένα εξαιρετικό μέσο για να εντοπίσει τους στόχους και με μειωμένη πιθανότητα να κάνει λάθη.
Αλλά από την άλλη πλευρά, τα αεροσκάφη Thunderbolt όπως πετούν σε χαμηλό υψόμετρο είναι σε μεγαλύτερο κίνδυνο και μπορεί να καταρριφθούν πιο εύκολα. ΟΙ ισλαμιστές διαθέτουν τα όπλα που είναι ικανά να βάλουν κατά του A-10 σε χαμηλό υψόμετρο.
http://www.fox2magazine.net/%CE%97%CE%A0%CE%91/9262-%CE%A6%CE%B9%CE%BB%CE%AF-%CE%B6%CF%89%CE%AE%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF-A-10-Thunderbolt-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%84%CE%B6%CE%B9%CF%87%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AD%CF%82.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου