Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2014

Τον λογαριασμό εξυπηρέτησης της Βουλγαρίας θα τον πληρώσει η Ελλάδα - με το πανάκριβο Eurofighter

Τον λογαριασμό εξυπηρέτησης της Βουλγαρίας θα τον πληρώσει η Ελλάδα - με το πανάκριβο Eurofighter  (Luftwaffe)
Το ενδιαφέρον της Βουλγαρίας για απόκτηση ματαχειρισμένων μαχητικών αεροσκαφών F-16 από χώρες της Ευρώπης που λειτουργούν το μαχητικό αυτό, δεν είναι νέο. O Μπόρις Μπορίσοφ, πρώην πρωθυπουργός της Βουλγαρίας, τάχθηκε τώρα ανοιχτά κατά της απόκτησης μεταχειρισμένων μαχητικών αεροσκαφών F-16 από την Ελλάδα, επιβεβαιώνοντας με αυτόν τον τρόπο τις διαπραγματεύσεις μεταξύ των κυβερνήσεων των δύο χωρών, στις οποίες αναφέρθηκε σε πρόσφατο δημοσίευμα η εφημερίδα «Καθημερινή».
Η ανάπτυξη μαχητικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας στην Βουλγαρία σε μόνιμη βάση, στο πλαίσιο μιας αποστολής αστυνόμευσης από το ΝΑΤΟ του εναέριου χώρου της Βουλγαρίας, είναι ένα από τα σενάρια που εξετάζεται εδώ και κάποιο διάστημα στην Βουλγαρία, για να αντιμετωπιστεί το μείζον πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στην Βουλγαρική Πολεμική Αεροπορία.
Τώρα, σύμφωνα με την «Καθημερινή», η Ελλάδα διαπραγματεύεται την πώληση μεταχειρισμένων αεροσκαφών αμερικανικής παραγωγής προς την Βουλγαρία, επί τη βάσει μιας πρόσφατης αντίστοιχης συναλλαγής μεταξύ της Πορτογαλίας και της Ρουμανίας. Εδώ υπενθυμίζεται και το ελληνικό ενδιαφέρον σε αυτή τη συναλλαγή, το οποίο κατέληξε κατά το χρόνο άκαρπο.
Σε όσους αναρωτιούνται γιατί αυτή η περίπλοκη συναλλαγή, δηλαδή η μεταβίβαση ελληνικών μαχητικών προς την Βουλγαρία, και η αναπλήρωση αυτών των μονάδων με αντίστοιχη μεταβίβαση αμερικανικών μαχητικών προς την Ελλάδα, μία απάντηση μπορεί να αναζητηθεί στους σχετικούς κανονισμούς της ΕΕ, με την Επιτροπή να ασκεί ασφυκτικές πιέσεις σε χώρες όπως η Ρουμανία και Βουλγαρία, ώστε να μην περάσουν σε απευθείας συναλλαγές με τρίτους, σε σχέση πάντα με την απόκτηση στρατιωτικού εξοπλισμού. Αυτός ο περιορισμός των Βρυξελλών δεν ισχύει όταν αυτού του είδους οι συναλλαγές γίνονται μεταξύ χωρών της ΕΕ.
Να τονιστεί πάντως το γεγονός ότι εάν με αυτόν τον τρόπο εξυπηρετήθηκε η Ρουμανία και ίσως στο προσεχές διάστημα και η Βουλγαρία - στον ευρύτερο σχεδιασμό της απεξάρτησης της χώρας από ρωσικά οπλικά συστήματα, οι σχετικοί κανονισμοί της Επιτροπής ισχύουν και για την Ελλάδα, η οποία θα αντιμετωπίσει μεγάλες δυσκολίες σε μια προμήθεια αμερικανικού υλικού και είναι αμφίβολο κατά πόσον το σχέδιο της μίσθωσης μεταχειρισμένων μαχητικών στις Ηνωμένες Πολιτείες θα καρποφορήσει, όπως αναμένονται μεγάλες πιέσεις, τόσο από το Βερολίνο, όσο και από το Παρίσι, για την προμήθεια της Πολεμικής Αεροπορίας με μαχητικά αεροσκάφη κατασκευής στην Ευρώπη.
Ο στόλος των βουλγαρικών μαχητικών αποτελείται σήμερα από 15 MiG-29 (4 MiG-29 είναι αυτή τη στιγμή καθηλωμένα, όπως οι κινητήρες τους τύπου RD-33 συντηρούνται στην Ρωσία, εφεδρικοί στην Βουλγαρία δεν υπάρχουν) και ορισμένα επιπλέον MiG-21, τα περισσότερα εκ των οποίων πιθανόν να πετούν κατά παράβαση των κανόνων ασφαλείας. Τουλάχιστον, σύμφωνα με τις τελευταίες επίσημες αναφορές, μία ακόμη εναλλακτική λύση είναι για μια ακόμη φορά ο ριζικός εκσυγχρονισμός των MiG-29, ένα σχέδιο το οποίο μαζί με την υποστήριξη του κύκλου ζωής έως το 2029 αποτιμάται σε 450 εκατομμύρια λέβα (230 εκατομμύρια ευρώ) - τα χρήματα που θα μπορούσε να διαθέσει η Βουλγαρία.
http://www.fox2magazine.net

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου