Τρίτη 17 Μαρτίου 2015

ΕΝΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΩΝ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ

Η Γαλλία εκσυγχρονίζει τα άρματα μάχης της

Η Γαλλία εκσυγχρονίζει τα άρματα μάχης της

Η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών (DGA) του Υπουργείυ Άμυνας στο Παρίσι κοινοποίησε ότι έχει αναθέσει στην εταιρεία Nexter ένα συμβόλαιο για τον εκσυγχρονισμό των βαρέων αρμάτων μάχης Leclerc του Γαλλικού Στρατού.
Η συμφωνία είναι συνολικά η τρίτη φέτος από το Υπουργείο Άμυνας στο πλαίσιο του προγράμματος Scorpion, για τον εκσυγχρονισμό των ερπυστριοφόρων δυνάμεων του Γαλλικού Στρατού. Με κόστος περίπου 330 εκατομμύρια ευρώ αναμένεται να έχουν εκσυγχρονιστεί έως 200 Leclerc και 18 οχήματα περισυλλογής, μέχρι το 2020. Το πρόγραμμα ανακαίνισης που ξεκίνησε, στοχεύει να διατηρήσει τον στόλο των Leclerc λειτουργικό έως το 2040 και πέρα.

Σύμφωνα με την «Λευκή Βίβλο για την άμυνα και την εθνική ασφάλεια 2013» («Livre Blanc Défense et Sécurité Nationale 2013») που κηρύσσει τις βασικές αρχές της θεωρίας της άμυνας της χώρας και την στρατιωτική κατεύθυνση και ανάπτυξη της Γαλλίας για την περίοδο 2014 - 2025, ο Γαλλικός Στρατός σχεδιάζεται να διατηρήσει 200 κύρια άρματα μάχης Leclerc (52 οχήματα λιγότερο σε σχέση με την «Λευκή Βίβλο 2008»), 250 μέσα άρματα μάχης (με τα οποία εννοούνται τα τροχοφόρα οχήματα μάχης με πυροβόλο) και 2700 τεθωρακισμένα οχήματα.
Το Leclerc είναι ο διάδοχος του ΑΜΧ-30 που άρχισε να σχεδιάζεται στα τέλη της δεκαετίας του '7. Η ανάπτυξη στην Giat ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του '80 και έφθασε στο αποκορύφωμά της με τα πρώτα πρωτότυπα το 1987. Η σειρά παραγωγής ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του '90.  Σημειώνεται ότι συνολικά έχουν κατασκευαστεί 408 Leclerc για τον Γαλλικό Στρατό, ενώ 386 Leclerc και 46 άρματα περισσυλογής έχουν εξαχθεί στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.http://defencenews.gr/

Το μυστικό πρόγραμμα Neuron ολοκλήρωσε τις πτήσεις στην Γαλλία

 Το μυστικό πρόγραμμα Neuron ολοκλήρωσε τις πτήσεις στην ΓαλλίαΟλοκλήρωσε τις πτητικές δοκιμές στην Γαλλία το μυστικό στρατιωτικό πρόγραμμα για την ανάπτυξη μη επανδρωμένων εναέριων μαχητικών αεροσκαφών που θα επιτρέπουν την αποτελεσματική διείδυση στον εχθρικό εναέριο χώρο, και στη συνέχεια τον αυτόνομο ή μετά από εντολή, βομβαρδισμό στόχων εδάφους. Ένα ιπτάμενο ρομπότ που θα ανοίγει τρύπες στην αεράμυνα του εχθρού.

Το Υπουργείο Άμυνας της Γαλλίας ανακοίνωσε ότι έχει ολοκληρώσει τις πτητικές δικομές στο πρόγραμμα επίδειξης τεχνολογίας μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων UAV Neuron στην αεροπορική βάση Ιστρ. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο προηγμένα μη επανδρωμένα αεροσκάφη στον κόσμο, συγκρίσιμο σε μέγεθος με επανδρωμένα αεροσκάφη.

Ο κύριος σκοπός της παρούσας φάσης των δοκιμών ήταν να επιβεβαιώσει τα χαρακτηριστικά τεχνολογίας stealth του οχήματος. Η τεχνολογία εξασφαλίζει ότι η υπογραφή ραντάρ του UAV Neuron είναι ισοδύναμη με εκείνη ενός σπουργιτιού, χάρη στην σχήμα της ατράκτου, της απόκρυψης του κινητήρα από την ανίχνευση θερμικών αισθητήρων, της επίστρωσης της επιφάνειας του και την ενσωμάτωση των κεραιών στην άτρακτο.

Οι δοκιμές έγιναν από τη Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών (DGA) του Υπουργείου Άμυνας της Γαλλίας, σε συνδυασμό με το τμήμα δοκιμών της Dassault Aviation, και ήταν σε εξέλιξη από τις 31 Οκτωβρίου 2014. Η τελευταία πτήση του προγράμματος, η οποία ήταν επίσης και η 100η πτήση του UAV, πραγματοποιήθηκε στις 26 Φεβρουαρίου. Τώρα, μέχρι το τέλος του έτους UAV Neuron θα συνεχίσει με τις πτητικές δοκιμές αρχικά στην Ιταλία και στη συνέχεια στη Σουηδία, ένα σύνολο από 20 πτήσεις συμπεριλαμβανομένων των δοκιμών με λέιζερ-καθοδηγούμενες βόμβες.

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών στην Γαλλία έγιναν μετρήσεις των συσκευών ραντάρ και της υπέρυθρης ακτινοβολίας με διαφορετικό εξοπλισμό ανίχνευσης, συμπεριλαμβανομένων επίγειων και ιπτάμενων ραντάρ. Το πρόγραμμα παρακολούθησαν διάφορα ερευνητικά κέντρα, συμπεριλαμβανομένων των Κέντρων Δοκιμαστικών Πτήσεων DGA (στην Ιστρ και Κουζώ) και Αεροναυπηγών Μηχανικών DGA (Τουλούζη).

Όπως γνωρίζεται, ο σχεδιασμός του UAV Neuron ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2006, μετά την αρχική χρηματοδότηση στο ποσό των 406 εκατομμυρίων ευρώ (562 εκατομμύρια δολάρια). Η κατασκευή της ατράκτου ξεκίνησε το 2008. Το αεροσκάφος, μια ιπτάμενη πτέρυγα χωρίς κάθετο σταθερό, ολοκλήρωσε την πρώτη πτήση τους στις 1 Δεκεμβρίου 2012.

Η Dassault Aviation είναι ο κύριος ανάδοχος για το έργο. Το πρόγραμμα ανάπτυξης ενός πρωτότυπου στο ποσό των 300 εκατομμυρίων ευρώ, χρηματοδοτήθηκε από κοινού από τις χώρες που έχουν υπογράψει τις σχετικές συμβάσεις. Η Ελλάδα εντάχθηκε στο πρόγραμμα τον Ιανουάριο του 2003. Από τον Ιούνιο του 2005 έξι χώρες είναι εταίροι στο πρόγραμμα: Γαλλία (EADS και Dassault Aviation), Σουηδία (Saab Aerosystems), Ελλάδα (Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία), Ιταλία (Alenia Aeronautica), Ελβετία (RAUG) και Ισπανία (EADS ). Το κόστος ολοκλήρωσης του πρώτου πρωτότυπου εκτιμάται στα 406 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το συνολικό πρόγραμμα απορρόφησε πάνω από 430 εκατομμύρια ευρώ. Το Neuron έλαβε επίσημα το πράσινο φως από την γαλλική Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών το Φεβρουάριο του 2006.

Η εμπειρία που έχει αποκτήσει Γαλλία κατά τη διάρκεια του προγράμματος Neuron, ήδη ενσωματώνεται στο γαλλο-βρετανικό σχέδιο FCAS (Future Combat Air System).

Πρόγραμμα

Η Dassault Aviation ως κύριος ανάδοχος του έργου είναι υπεύθυνη για το συνολικό σχεδιασμό και την αρχιτεκτονική του συστήματος, του συστήματος ελέγχου πτήσης και την τελική συναρμολόγηση μαζί με τις πτητικές δοκιμές και αυτές στο έδαφος. Οι δυνατότητες διάρθρωσης μη επανδρωμένων μαχητικών αεροσκαφών (UCAV) της εταιρείας Dassault Aviation είχαν τεκμηριωθεί με την πειραματική ανάπτυξη και δοκιμή του προγράμματος AVE. Η Dassault ξεκίνησε το πρόγραμμα LogiDuc AVE το 1999.

H σουηδική κυβέρνηση αποφάσισε επίσης να συμμετάσχει στο πρόγραμμα και διέθεσε για το σκοπό αυτό 750 εκατομμύρια κορώνες Σουηδίας, με 600 εκατομμύρια κορώνες να χρηματοδοτούνται από την Saab. Η Saab έχει δημιουργήσει μια ισχυρή βάση στην τεχνολογία UAV και UCAV με το πρόγραμμα επίδειξης SHARC (Swedish Highly Advanced Research Configuration), FILUR UAV (Flying Innovative Low-observable Unmanned Research), EuroMALE UAV (European Medium-Altitude Long-Endurance) με την EADS, και την δημιουργία ενός ερευνητικού κέντρου για την ανάπτυξη μη επανδρωμένων αεροσκαφών - μια συνεργασία με το πανεπιστήμιο στο Linkoping.

Η Saab Aerosystems είναι υπεύθυνη για το συνολικό σχεδιασμό, την άτρακτο, τα ηλεκτρονικά συστήματα, το σύστημα καυσίμων, το σύστημα ελέγχου πτήσης, την καταλληλότητα για χρήση κατά την πτήση, τον έλεγχο αντοχής υλικού, ωφέλιμο φορτίο, το σχεδιασμό, κατασκευή, καθώς και τις δοκιμές στο έδαφος και κατά την πτήση. Η ανάπτυξη της τεχνολογίας του Neuron είναι πολύτιμη για τον προβλεπόμενο εκσυγχρονισμό του μαχητικού Gripen. Η Saab ήλπιζε να χρησιμοποιήσει το τρισδιάστατο ραντάρ αεράμυνας Giraffe για την αξιολόγηση των χαρακτηριστικών stealth του Neuron.

Τον Μάρτιο του 2004, η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) και η Dassault Aviation είχαν υπογράψει ένα μνημόνιο κατανόησης σχετικά με το πρόγραμμα UCAV της Dassault, το οποία αργότερα έγινε το πρόγραμμα για το Neuron. Σύμφωνα με τους όρους του μνημονίου, η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία είναι υπεύθυνη για την εκτέλεση έργου στον κινητήρα, σε τμήματα της ατράκτου και την κατασκευή του εξοπλισμού δοκιμών.

Η RUAG στην Ελβετία είναι υπεύθυνη για τον οπλισμό και την αεροδυναμική σήραγγα δοκιμών. Η Alenia Aeronautica στην Ιταλία είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη των συστημάτων τροφοδοσίας, το σύστημα συλλογής δεδομένων για τον έλεγχο στον αέρα, την ανάπτυξη του κόλπου όπλων και τον έλεγχο της πτήσης. Η EADS-CASA εκτέλεσε έργο στην κατασκευή της πτέρυγας, και ανέλαβε την ολοκλήρωση της ραδιοζεύξης και του σταθμού ελέγχου στο έδαφος. Το 2005, η Τουρκία υπέβαλε επίσης μια επίσημη αίτηση για να συμμετάσχει στο πρόγραμμα για το UAV, αλλά λόγω πολιτικών κυρίων λόγων, δεν υπήρξε θετική ανταπόκριση.

Τον Ιούνιο του 2005, η αεροδιαστημική εταιρεία Dassault Aviation υπέγραψε μια σύμβαση με την γαλλική εταιρία Thales για την ανάπτυξη ενός πομπού υψηλής συχνότητας δεδομένων για το πρόγραμμα Neuron. Το σύστημα συνδέει τον σταθμό ελέγχου στο έδαφος με το μη επανδρωμένο αεροσκάφος με υψηλής συχνότητας πρωτόκολλα ΝΑΤΟ STANAG 7085 και πομπό χαμηλής συχνότητας. Το κανάλι υψηλής συχνότητα παρέχει ασφαλή μετάδοση των δεδομένων (βίντεο, εικόνες και δεδομένα από ραντάρ) και εντολές ελέγχου. Ο πομπός χαμηλής συχνότητας χρησιμοποιεί ασφαλείς τεχνολογίες και διαφορετικές ζώνες συχνοτήτων για να εξασφαλίσει την ακεραιότητα των δεδομένων.

Το έργο αντιπροσωπεύει πολλές πρωτιές για τις αεροδιαστημικές βιομηχανίες των χωρών που συμμετέχουν, καθώς είναι το πρώτο UCAV που αναπτύχθηκε μέσω της συνεργασίας μεταξύ των διαφόρων ευρωπαϊκών χωρών και το πρώτο μαχητικό αεροσκάφος εξ ολοκλήρου σχεδιασμένο και αναπτυγμένο σε μια ψηφιακή πλατφόρμα.

Περιγραφή

Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με δορυφορικά και αδρανειακά συστήματα πλοήγησης, ζεύξη δεδομένων, πολύπλοκες κατασκευές από ανθρακονήματα, καθώς και εσωτερικούς κόλπους όπλων, με ικανότητα αυτόματης ανίχνευσης/αναγνώρισης για τον ακριβή προσδιοριμό στόχων στο έδαφος.

Ο σχεδιασμός του Neuron θυμίζει το βομβαρδιστικό Northrop Β-2. Είναι σχεδιασμένο βάσει της αρχιτεκτονικής της ιπτάμενης πτέρυγας, το στόμιο εισόδου του κινητήρα βρίσκεται στην κορυφή της ατράκτου. Είναι πολύ μεγαλύτερο και πολύ πιο προηγμένο από άλλα γνωστά συστήματα, όπως το αμερικανικό MQ-1 Predator. Τα σημερινά μοντέλα όπως το Predator και η ένοπλη έκδοσή του που καλείται Reaper, παρουσιάζουν δύο σοβαρά μειονεκτήματα: Είναι εύκολο να εντοπιστούν από το ραντάρ του εχθρού και είναι πολύ δυσκίνητα, γιατί ωθούνται από έλικες. Το Reaper για πράδειγμα, επιταχύνει μόνο σε περίπου 300 χλμ/ώρα.

Το Neuron μοιάζει με το AVE-C, το οποίο είναι το δεύτερο πρωτότυπο της Dassault - πρότζεκτ Petit Duc ("Μικρός Δούκας"). Είναι παρακινδευμένο να αναφερθεί χωρίς περισσότερες αποχαρακτηρισμένες πληροφορίες ότι το Neuron είναι και παράγωγό του.

Το μήκος της ατράκτου είναι περίπου 10 μέτρα και το άνοιγμα των φτερών περίπου 12,5 μέτρα - ελαφρώς μεγαλύτερο από ένα Mirage 2000. Η επιφάνεια της πτέρυγας είναι στην περιοχή των 50m2, σε σύγκριση με 36m2 για το X-45A και 58m2 για το X45C. Το βάρος είναι περίπου 4.500 κιλά, και με ένα πλήρες ωφέλιμο φορτίο μπορεί να είναι έως 7.700 κιλά.

Το αεροσκάφος θα είναι σε θέση να φέρει δύο καθοδηγούμενες βόμβες 250 κιλών σε δύο εσωτερικούς κόλπους. Με την σημερινή μορφή της στρατηγικής σκέψης, τα UCAV ενδέχεται να αναλάβουν δράση κατά την πρώτη ημέρα μιας υποτιθέμενης σύγκρουσης, για να καταστρέψουν την αεράμυνα του αντιπάλου, αλλά δεν αναμένεται να αντικαταστήσουν πλήρως τα επανδρωμένα αεροσκάφη.

Το Neuron αναμένεται να είναι σε θέση να παραμείνει στον αέρα για αρκετές ώρες στο υψηλό φάσμα της υποηχητικής ταχύτητας, δηλαδή σε ένα μέγιστο 70-80% της ταχύτητας του ήχου (η ταχύτητα του ήχου στον αέρα είναι 1.100-1.200 χλμ/ώρα). Το Neuron θα ελέγχεται από τους επίγειους σταθμούς ελέγχου αλλά και από μαχητικά αεροσκάφη, όπως το γαλλικό Rafale και το σουηδικό Gripen.

Κινητήρας

Αρχικά προορίζονταν να εγκατασταθεί ο κινητήρας Snecma M88, ο οποίος βρίσκεται σε χρήση με το γαλλικό μαχητικό Rafale. Σε σύγκριση με τα αμερικανικά προγράμματα X-45C και X-47B (παράγωγά του προγράμματος J-UCAS) αυτό επιτρέπει μια πολύ μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα. Για άγνωστο λόγο, το 2006 ο σχεδιασμός άλλαξε.

Είναι εξοπλισμένο με δύο κινητήρες τζετ Adour Mk 951(29 kN) , μιας κοινοπραξίας η οποία αποτελείται από την βρετανική εταιρεία Rolls-Royce Group και την γαλλική εταιρεία Turbomeca (RRTM - Rolls-Royce Turbomeca Limited). Κινητήρες τύπου Adour Mk 951 έχουν ήδη εγκατασταθεί σε πάνω από 100 αεροσκάφη.

Τι ακριβώς είναι το Neuron;

Είναι το πρώτο μεγάλο πρόγραμμα επίδειξης υψηλής τεχνολογίας που έχει αναπτυχθεί στην Ευρώπη και παράλληλα πρόκειται για την τεχνολογία πρόδρομο του επόμενης γενιάς μαχητικού, στο πλαίσιο του πρότζεκτ FCAS, το οποίο με τον ένα ή τον άλλο τρόπο αναμένεται να διαδεχθεί τα υφιστάμενα ευρωπαϊκά μαχητικά - Rafale, Eurofighter και Gripen.

Το υφιστάμενο Neuron I είναι ένα πρόγραμμα για την επίδειξη τεχνολογιών των μελλοντικών μη επανδρωμένων μαχητικών αεροσκαφών. Προορίζεται να επαληθεύσει την ωριμότητα και την αποτελεσματικότητα της συνεργασίας και των τεχνικών λύσεων. Στόχος είναι ένα σπονδυλωτό, αξιόπιστο ηλεκτρονικό σύστημα από το εμπόριο (COTS, Εμπορικό-Από-Το-Ράφι), με σπονδυλωτή αρχιτεκτονική υπολογιστών επί του σκάφους, και με ένα λογισμικό υψηλής απόδοσης. Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος θα πρέπει να είναι σε θέση να ενεργεί αυτόνομα στο πεδίο της μάχης και να επιτρέψει αποστολές αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους εντός ενός δικτυοκεντρικού πολέμου. Εκτός από την ανάπτυξη ενός συστήματος stealth (ραντάρ και υπέρυθρο), το σύστημα ολοκληρώνεται από εσωτερικές αποθήκες με λέιζερ καθοδηγούμενων όπλων.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα για το πρόγραμμα είναι ο περιορισμένος προϋπολογισμός του. Το επόμενο βήμα αναμένεται να είναι η ανάπτυξη ενός προγράμματος επίδειξης, όχι μόνο τεχνολογίας, αλλά τεχνικών και λειτουργικών ζητημάτων, και προπάντων η σύνδεση αυτών σε ένα κοινό, ευρωπαϊκό έργο. Μετά το 2014 αναμένεται ένα πρόγραμμα προετοιμασίας ενός πραγματικού σχεδίου ευρωπαϊκού UCAV, το οποίο θα αφομοιώσει τους καρπούς της δουλειάς που γίνονται σε συνδυασμό με την BAE Systems (πρόγραμμα Taranis).

Οι τεχνολογίες που αναπτύσσονται για το Neuron και το Taranis θα είναι χρήσιμες για την Dassault και την BAE Systems, oι κύριοι ανάδοχοι αυτών των προγραμμάτων, οι οποίες έχουν αναλάβει τη διεξαγωγή όλων των μελετών σκοπιμότητας για το FCAS.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου