Πέμπτη 18 Ιουνίου 2015

Άσχημη η κατάσταση στον στόλο της αεροπυρόσβεσης

Αν και κάθε καλοκαίρι οι αναφορές στις ελλείψεις στην πυρόσβεση πληθαίνουν και οι δυσοίωνες προβλέψεις για τους κινδύνους να «καεί» η χώρα για ένα ακόμη χρόνο αποτελούν εθιμοτυπική διαδικασία, η φετινή αντιπυρική περίοδος είναι ίσως η πιο επικίνδυνη.

 Από αέρως, τα προβλήματα του στόλου πυρόσβεσης και οι ελλείψεις ακόμη και σε προσωπικό λόγω περικοπών σε κομβικής σημασίας κονδύλια καθιστούν την φετινή αντιπυρική περίοδο εξαιρετικά δύσκολη. 

Την «προστασία» της Περιφέρειας έχουν αναλάβει τα γερασμένα Καναντέρ CL-215 με τις δεκάδες βλάβες και την Αττική «φυλάνε» τα πιο σύγχρονα αεροσκάφη CL- 415, τα οποία ωστόσο έχουν και αυτά ελλείψεις. Τα απαρχαιωμένα πυροσβεστικά αεροσκάφη τύπου Καναντέρ CL- 215, κατασκευής του ’60, τα οποία η χώρα μας αγόραζε συστηματικά μέχρι το 1980, δεν έχουν ανανεωθεί 
παρουσιάζοντας συχνές βλάβες.
 Αν και σύμφωνα με αξιωματικούς της Πολεμικής Αεροπορίας, όλο το χειμώνα είχε προγραμματιστεί ειδικό πρόγραμμα πτήσεων συντήρησης των εν λόγω αεροσκαφών, οι τραγικές ελλείψεις σε καύσιμα λόγω των μειωμένων κονδυλίων και «γραφειοκρατικού κολλήματος» καθήλωσαν τα CL-215 στο έδαφος. Στην πραγματικότητα, τα CL-215 θα έπρεπε να έχουν αποσυρθεί εδώ και χρόνια και να έχουν αντικατασταθεί με νέο στόλο καθώς στο Δημόσιο η συντήρησή τους κοστίζει περισσότερο και από την αγορά νέων Καναντέρ! Πρόκειται για τον δεύτερο τύπο αεροσκάφους σε ολόκληρη της Αεροπορία με το ακριβότερο κόστος ανά ώρα πτήσης. Να σημειωθεί ότι αυτός ο τύπος Καναντέρ είναι πλέον σε θέση να πραγματοποιήσει μόνον μία αεροπυρόσβεση τη μέρα, ενώ δεν μπορεί να απογειωθεί αν η θερμοκρασία ξεπεράσει τους 38 βαθμούς Κελσίου.
Το Πυροσβεστικό Σώμα σήμερα διαθέτει 2.992 οχήματα, ωστόσο η «καταλληλότητα» των οχημάτων προβληματίζει, αφού τα 1.015 είναι ηλικίας πάνω από 15 ετών. Σε αυτή την καυτή ατζέντα των προβλημάτων θα πρέπει να προστεθούν τα γερασμένα και περιορισμένα σε αριθμό πυροσβεστικά αεροσκάφη. Η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει 21 αεροσκάφη τύπου Καναντέρ, εκ των οποίων τα 13 είναι τα CL-215, που είναι και τα πλέον παλιά, και 8 τα CL-415, ελαφρώς νεότερα. Από αυτά προβλέπεται να δοθούν στην πιο καυτή περίοδο 14-15, αλλά -όπως έδειξαν οι προηγούμενες χρονιές- στη διάρκεια της ημέρας η διαθεσιμότητα -όσο προχωρά το καλοκαίρι- πέφτει όλο και περισσότερο. Η Πολεμική Αεροπορία κάνει αγώνα, για να είναι ετοιμοπόλεμα όλα τα αεροπλάνα, όμως τα προβλήματα είναι τεράστια, κυρίως λόγω έλλειψης ανταλλακτικών, με συνέπεια να έχουν ήδη διαλυθεί δύο Καναντέρ, για να γίνουν επισκευές στα υπόλοιπα. Σύμφωνα πάντως με τις ώς τώρα εξαγγελίες του γ.γ. Πολιτικής Προστασίας, μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να ολοκληρωθεί η προμήθεια συνολικά 220 καινούργιων αυτοκινήτων διαφόρων τύπων, τα οποία θα αποκτηθούν μέσω ΕΣΠΑ και θα διατεθούν στις περιφέρειες, ενώ για πρώτη φορά θα χρησιμοποιηθούν φέτος για πυρόσβεση και δύο ελικόπτερα Σούπερ Πούμα, στα οποία έχουν τοποθετηθεί κάδοι μεταφοράς νερού.
Tη δεδομένη χρονική στιγμή μόλις 3 CL-415 από τα 8 είναι σε πλήρως επιχειρησιακή κατάσταση και 6 από τα συνολικά 13 CL-215 είναι σε ετοιμοπόλεμη θέση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου