Δευτέρα, 10 Ιουλίου 2017

Αυστρία: Μια απόφαση κόλαφος για Airbus και Eurofighter

Αλήθεια, τι έχουν να πουν όλοι αυτοί που ακόμη μιλούν για Ενιαία Ευρωπαική Πολεμική Βιομηχανία;
Θυμούνται άραγε τις προσπάθειες της κυβέρνησης Σημίτη να προμηθευτεί τα συγκεκριμένα αεροσκάφη;
Μήπως τη διαφήμιση της Τρέμη;
Μήπως το πως οι ευρωπαϊκές πολεμικές προμήθειες συνδέθηκαν συνδέθηκαν με την είσοδο σε ΕΥΡΩ-ΟΝΕ;
Μήπως παρατηρεί κανείς το πως τα κυβερνητικά κόμματα που συναινούσαν σε όλα αυτά τώρα ασκούν κριτική προωθώντας την προμήθεια αμερικανικών μεταχειρισμένων οπλικών συστημάτων; 
Βαρύτατο πλήγμα και μάλιστα σε ευρωπαϊκό έδαφος δέχεται η κοινοπραξία του ευρωπαϊκού μαχητικού Eurofighter, καθώς η Αυστρία ανακοίνωσε την πρόθεσή της να τερματίσει το πρόγραμμα των μαχητικών EF-2000 Typhoon, να αποσύρει αυτά που έχει ήδη προμηθευτεί και να τα αντικαταστήσει με ένα φθηνότερο συνολικά, στον κύκλο ζωής του, μαχητικό αεροσκάφος!

Η απόφαση λαμβάνεται ενώ μαίνεται δικαστική αντιπαράθεση της χώρας με την κατασκευάστρια Airbus, για την ακρίβεια την κοινοπραξία κατασκευής του μαχητικού, την οποία κατηγορεί αφενός για παραπλάνηση και αφετέρου για διαφθορά, η οποία συνδέεται με την παραγγελία των αεροσκαφών το 2003.

Οι κατασκευαστές αρνούνται τις κατηγορίες, όμως η κλιμάκωση της σύγκρουσης έφτασε στο σημείο, εισαγγελείς στη Βιέννη να ξεκινήσουν έρευνα εναντίον του διευθύνοντα συμβούλου της Airbus, Τόμας Έντερς.

Και πριν προλάβει κανείς να θέσει θέμα στις σχέσεις Αυστρίας-Γερμανίας, να υπενθυμίσουμε τις πληροφορίες που έχουμε δημοσιεύσει στο παρελθόν, οι οποίες θέλουν τον Έντερς να διατηρεί εξαιρετικά προβληματικές σχέσεις με την καγκελαρία και την Άγκελα Μέρκελ προσωπικώς, ενώ προβλήματα σε προγράμματα, όπως αυτό του A400M, κάνουν την κατάσταση συνεχώς δυσκολότερη.

Το αυστριακό υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε ότι τα 15 μονοθέσια μαχητικά αεροσκάφη τύπου EF-2000 Typhoon της χώρας, θα αρχίσουν να αποσύρονται από το 2020, καθώς εάν συνεχιστεί η χρήση τους για 30 συνολικά χρόνια που είναι κατά προσέγγιση ο επιχειρησιακός βίος των αεροσκαφών, το κόστος συντήρησης και μόνο θα ανέλθει στα 5 δισεκατομμύρια ευρώ! Η χώρα διαθέτει άλλα τρία διθέσια μαχητικά του τύπου για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Οι Αυστριακοί υπολόγισαν πως αν αγοράσουν νέα αεροσκάφη και τα χρησιμοποιήσουν για την ίδια περίοδο, θα εξοικονομήσουν συνολικά 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, πηγές του αυστριακού υπουργείου Άμυνας ανέφεραν στο Reuters, ότι οι συμβάσεις υποστήριξης των αεροσκαφών θα μπορούσαν να τύχουν επαναδιαπραγμάτευσης με την Airbus.

Επίσης, θεωρούν πιθανή και αποζημίωση ως αποτέλεσμα της δικαστικής μάχης… κάπως σα να αφήνουν ένα παράθυρο ανοιχτό για χρήση των μαχητικών, εάν βρεθεί τρόπος, έστω και ανορθόδοξος για την εξοικονόμηση αυτών των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ! Ας μην αποκλείσουμε και ένα ενδεχόμενο πολιτικής στόχευσης στο εν λόγω θέμα καθώς έρχονται εκλογές τον προσεχή Οκτώβριο…

Ωστόσο, φαίνεται πως οι Αυστριακοί έχουν ξεκινήσει ήδη κάποιες συζητήσεις με κυβερνήσεις και αεροπορικές δυνάμεις, καθώς προκρίνουν διακρατικές συμφωνίες, ώστε να βρίσκονται εντός χρονοδιαγράματος για την αντικατάσταση του στόλου μέχρι το 2023.

Κάνουν επίσης λόγο για «ενοικίαση» (leasing) μαχητικών, κάτι που περιγράφει το σουηδικό Gripen, με τους Σουηδούς να επιβεβαιώνουν, ότι τον περασμένο μήνα παρέδωσαν στην Αυστρία αναλυτικά στοιχεία και κοστολόγιο για τα εν λόγω μαχητικά, κατασκευής Saab.

Οι Αυστριακοί συζήτησαν και με τους Αμερικανούς το ενδεχόμενο να βρουν τη λύση που αναζητούν στα γνωστά και δοκιμασμένα F-16… αναμένονται πλέον τα αποτελέσματα, σε μια υπόθεση που βάζει φωτιά στην ευρωπαϊκή αμυντική βιομηχανία, αναδεικνύοντας τον εσωτερικό μαρασμό που οδηγεί τελικά σε μη ανταγωνιστικά από οικονομικής απόψεως προϊόντα, ασχέτως του πόσο αξιόλογα και αξιόπιστα μπορεί να είναι από επιχειρησιακής πλευράς…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου