Ο Πειραιάς αναμένεται φέτος να ξεπεράσει τη Βαλένθια ως προς την μεγαλύτερη διακίνηση κοντέινερ στη Μεσόγειο, γράφει η γερμανική Handelsblatt, τονίζοντας ότι το λιμάνι αποτελεί για την Cosco ήδη ένα σημαντικό κόμβο στο σχέδιο «One Belt, One Road», με το οποίο ο Κινέζος Πρόεδρος Σι Τσιπίνγκ επιθυμεί να ενώσει την αγορά της Κίνας με αυτή της ΕΕ. Από το 2008 η διακίνηση αγαθών στο λιμάνι του Πειραιά έχει αυξηθεί περισσότερο από το δεκαπλάσιο, ενώ τα καθαρά κέρδη του ΟΛΠ τριπλασιάστηκαν το 2018 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σημειώνει η γερμανική οικονομική εφημερίδα.
Το μέλλον του Πειραιά βρίσκεται σε απόσταση 2 χιλιομέτρων, σε ένα δάσος από μπλε και κίτρινους γερανούς, στο σταθμό των κοντέινερ. Η κρατική Cosco εξαγόρασε προ τριετίας το 51% του ΟΛΠ και σύμφωνα με τη συμφωνία εξαγοράς θα αποκτήσει το 2021 επιπλέον 16%, το οποίο αυτή τη στιγμή είναι εισηγμένο στο Χρηματιστήριο.
H Cosco σχεδιάζει περαιτέρω επενδύσεις ύψους περίπου 1 δισ. ευρώ, στις οποίες συγκαταλέγονται η επέκταση του σταθμού αυτοκινήτων, ένας νέος σταθμός για τα κρουαζιερόπλοια με εμπορικό κέντρο και ξενοδοχεία 5 αστέρων, καθώς και η αύξηση της χωρητικότητας του λιμανιού σε 10 εκατομμύρια TEU-μεγαλύτερη από αυτή του Αμβούργου.
Ο Πειραιάς δεν είναι η μόνη επένδυση των Κινέζων στην Ελλάδα, οι οποίοι έχουν δει την κρίση ως ευκαιρία και έχουν επενδύσει από το 2009 συνολικά πάνω από 5 δισ. ευρώ. Όλο και περισσότεροι ιδιώτες μετακομίζουν στην Ελλάδα. Όποιος επενδύσει σε ακίνητο τουλάχιστον 250.000 ευρώ, μπορεί να λάβει άδεια παραμονής και βίζα για όλες τις χώρες Σένγκεν μέσω τους προγράμματος «Χρυσή Βίζα». Το υπουργείο Εξωτερικών έδωσε τον περασμένο χρόνο περίπου 10.000 βίζες μέσω του προγράμματος, οι μισές από αυτές σε Κινέζους επενδυτές, γράφει η Handelablatt.
SZ: Η πολιτική λιτότητας συνέβαλλε στη δημιουργία του Νέου Δρόμου του Μεταξιού
Το γεγονός ότι η Αθήνα έχει το βλέμμα στραμμένο στην Ανατολή αναζητώντας το οικονομικό μέλλον της οφείλεται και στο γεγονός ότι οι Ευρωπαίοι δεν είχαν πολλά να προσφέρουν στους Έλληνες εκτός από μέτρα λιτότητας, γράφει η γερμανική SZ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου