Η αμερικανική εταιρεία Lockheed Martin σχεδιάζει να «αναστήσει» έως 100 συντηρημένα αεροσκάφη S-3 Viking, και να τα προσφέρει στο Ναυτικό της Νότιας Κορέας και των Ηνωμένων Πολιτειών (USN).
Ειδικότερα, σύμφωνα με την βρετανική στρατιωτική επιθεώρηση IHS Jane's Defence Weekly, αναφερόμενη σε ανακοίνωση της εταιρείας στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Αεροδιαστημικής και Άμυνας (ADEX) στην Σεούλ της Νότιας Κορέας, με τα ανακαινισμένα S-3 το Ναυτικό της Νότιας Κορέας θα είναι σε θέση να συμπληρώσει τον στόλο των 16 α/φών ναυτικής συνεργασίας P-3C/CK, τα οποία εκτελούν αποστολές θαλάσσιας περιπολίας (MPA) και Α/Υ πολέμου (ASW). Η ανάγκη για το Ναυτικό της Νότιας Κορέας υπολογίζεται ότι είναι 20 μονάδες, ενώ σύμφωνα με άλλες πηγές η Σεούλ έχει αποφασίσει ήδη την απόκτηση 18 μονάδων.
Με τη σειρά του, το τροποποιημένο S-3 προσφέρεται στις ΗΠΑ σε μια διαμόρφωση μεταγωγικού καταστρώματος αεροπλανοφόρου. Ειδικότερα, το S 3 μπορεί να αντικαταστήσει στον ρόλο των μεταφορών το C-2 Greyhound, και στον τομέα του εναέριου ανεφοδιασμού ─ συμπλήρωμα των F/A-18E/F Super Hornet. Η Lockheed Martin ανέφερε ότι προωθεί ενεργά την ιδέα αυτή, αλλά προς το παρόν δεν έχει λάβει μια απάντηση από την Διοίκηση του Αμερικανικού Ναυτικού.
Σύμφωνα με την Lockheed Martin, επί του παρόντος σε κατάσταση μακροχρόνιας αποθήκευσης είναι 50 έως 100 Viking, τα οποία μπορούν να ανακαινιστούν και να ανανεωθούν πλήρως. Τέσσερα α/φη έχουν ήδη τροποποιηθεί και ξεκίνησαν με τις πτητικές δοκιμές.
Τον 2008, τόσο η Lockheed Martin, όσο και ο κατασκευαστής ηλεκτρονικών Raytheon, είχαν προτείνει το S-3 και για την κάλυψη των αναγκών του Πολεμικού Ναυτικού στην Ελλάδα. Το S-3 στο κλειστό αρχιπέλαγος του Αιγαίου, όντας σε υπηρεσία με το Αμερικανικό Ναυτικό, έχει «καταρρίψει» στο παρελθόν με ελιγμούς ένα ελληνικό και δύο τουρκικά F-4E που επιχείρησαν να τα αναχαιτίσουν. Υπενθυμίζεται ότι το Πολεμικό Ναυτικό έχει απωλέσει το στοιχείο ικανοτήτων MPA και ASW σταθερών πτερύγων. Η τελευταία προσπάθεια με την μορφή δανεισμού Atlantique από την Γαλλία ─ ατελέσφορη.
Το S-3 της Lockheed Martin έκανε την πρώτη του πτήση το 1972, και το 1974 εισήρθε σε επιχειρησιακή λειτουργία. Η σύνθεση του πληρώματος αποτελείται από τέσσερα άτομα. Το α/φος είναι ικανό να αναπτύξει ταχύτητα έως και 828 χλμ/ώρα, και η ακτίνα μάχης του είναι περίπου 1.500 χλμ. Το Viking μεταφέρει ένα εντυπωσιακό οπλικό φορτίο βάρους 3,4 τόνων σε έξι εξωτερικά σημεία ανάρτησης. Το τελευταίο αεροσκάφος αυτού του τύπου αποσύρθηκε από την λειτουργία στο Αμερικανικό Ναυτικό το 2009, με την τελευταία ανάπτυξη σε αεροπλανοφόρο να χρονολογείται από το 2007.
fox2magazine
Με τη σειρά του, το τροποποιημένο S-3 προσφέρεται στις ΗΠΑ σε μια διαμόρφωση μεταγωγικού καταστρώματος αεροπλανοφόρου. Ειδικότερα, το S 3 μπορεί να αντικαταστήσει στον ρόλο των μεταφορών το C-2 Greyhound, και στον τομέα του εναέριου ανεφοδιασμού ─ συμπλήρωμα των F/A-18E/F Super Hornet. Η Lockheed Martin ανέφερε ότι προωθεί ενεργά την ιδέα αυτή, αλλά προς το παρόν δεν έχει λάβει μια απάντηση από την Διοίκηση του Αμερικανικού Ναυτικού.
Σύμφωνα με την Lockheed Martin, επί του παρόντος σε κατάσταση μακροχρόνιας αποθήκευσης είναι 50 έως 100 Viking, τα οποία μπορούν να ανακαινιστούν και να ανανεωθούν πλήρως. Τέσσερα α/φη έχουν ήδη τροποποιηθεί και ξεκίνησαν με τις πτητικές δοκιμές.
Τον 2008, τόσο η Lockheed Martin, όσο και ο κατασκευαστής ηλεκτρονικών Raytheon, είχαν προτείνει το S-3 και για την κάλυψη των αναγκών του Πολεμικού Ναυτικού στην Ελλάδα. Το S-3 στο κλειστό αρχιπέλαγος του Αιγαίου, όντας σε υπηρεσία με το Αμερικανικό Ναυτικό, έχει «καταρρίψει» στο παρελθόν με ελιγμούς ένα ελληνικό και δύο τουρκικά F-4E που επιχείρησαν να τα αναχαιτίσουν. Υπενθυμίζεται ότι το Πολεμικό Ναυτικό έχει απωλέσει το στοιχείο ικανοτήτων MPA και ASW σταθερών πτερύγων. Η τελευταία προσπάθεια με την μορφή δανεισμού Atlantique από την Γαλλία ─ ατελέσφορη.
Το S-3 της Lockheed Martin έκανε την πρώτη του πτήση το 1972, και το 1974 εισήρθε σε επιχειρησιακή λειτουργία. Η σύνθεση του πληρώματος αποτελείται από τέσσερα άτομα. Το α/φος είναι ικανό να αναπτύξει ταχύτητα έως και 828 χλμ/ώρα, και η ακτίνα μάχης του είναι περίπου 1.500 χλμ. Το Viking μεταφέρει ένα εντυπωσιακό οπλικό φορτίο βάρους 3,4 τόνων σε έξι εξωτερικά σημεία ανάρτησης. Το τελευταίο αεροσκάφος αυτού του τύπου αποσύρθηκε από την λειτουργία στο Αμερικανικό Ναυτικό το 2009, με την τελευταία ανάπτυξη σε αεροπλανοφόρο να χρονολογείται από το 2007.
fox2magazine
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου