ΤΟ ΠΑΓΟΒΟΥΝΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΟΝΟ ΚΟΡΥΦΗ
Χθες δημοσιεύσαμε μία καταγγελία ότι η εταιρεία Wolt στη Θεσσαλονίκη διέκοψε εν μέσω βροχής το bonus κακών καιρικών συνθηκών που δίνει στους διανομείς της. Στην ανάρτησή μας [εδώ: https://www.facebook.com/.../a.111259357.../391740125788082/] γράφαμε ότι αυτό συνέβη για το χρονικό διάστημα 11:00-11:45 και απευθύναμε δημόσιο ερώτημα για το αν αυτό όντως συνέβη.
Με ανακοίνωσή της, η οποία έχει σταλεί σε ιστοσελίδες που αναδημοσίευσαν την καταγγελία μας, η εταιρεία ισχυρίζεται ότι το συγκεκριμένο bonus ενεργοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη για τις ώρες: 7:30-10:56 και 11:30-14:30.
Επομένως, θεωρούμε ότι στην ουσία της, η καταγγελία που λάβαμε και δημοσιεύσαμε επιβεβαιώθηκε δηλαδή ενώ σε σημεία της Θεσσαλονίκης ακόμα έβρεχε, η Wolt είχε απενεργοποιήσει το bonus.
Δεν ξέρουμε επίσης, αν οι βρεγμένοι και ολισθηροί δρόμοι μετά από βροχή ωρών προλαβαίνουν να στεγνώσουν κατευθείαν με το τέλος της βροχής για να σπεύσει η εταιρεία να διακόψει το bonus για ένα μισάωρο...
Ας έρθουμε όμως στην ουσία. Επ' ευκαιρία της παρέμβασης της εταιρείας θα θέλαμε να της απευθύνουμε δημοσίως κάποια ερωτήματα:
Ισχύει ή όχι ότι για τα εργατικά ατυχήματα των ''συνεργατών'' της Wolt, η εταιρεία δεν φέρει καμία ευθύνη;
Στο παρελθόν η Wolt έχει δεχτεί να συμβάλλει οικονομικά σε σοβαρά ατυχήματα διανομέων της αλλά ως πράξη καλής θέλησης.
Στα συμβόλαια συνεργασίας δηλώνεται ρητά ότι η εταιρεία ΔΕΝ δεσμεύεται να παρέχει ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ή αποζημίωση στον ''συνεργάτη''-διανομέα. Ισχύει ή όχι; Αρκεί ένα bonus 1,10 ευρώ σε μια βροχερή μέρα για ένα κάταγμα ή κάτι χειρότερο που μπορεί να κρατήσει τον εργαζόμενο για μήνες στο κρεβάτι, αν όχι να του στερήσει τη ζωή;
Ποια η θέση της εταιρείας για την ένταξη των διανομέων στα βαρέα & ανθυγιεινά επαγγέλματα;
Γιατί η Wolt επιμένει στο εργασιακό μοντέλο των ''συνεργατών'' δηλαδή να μην αναγνωρίζει τους διανομείς της ως άτομα που εκτελούν εξαρτημένη εργασία και άρα δικαιούνται την αντίστοιχη σύμβαση; Θεωρεί πως η κατακραυγή για την κίνηση της ανταγωνίστριας εταιρείας, efood, δεν αγγίζει και τις πρακτικές της ίδιας;
Γιατί να μη δικαιούται ένας εργαζόμενος διανομέας δώρα Χριστουγέννων-Πάσχα, επιδόματα αδείας κ.α. όπως οι υπόλοιποι εργαζόμενοι του κλάδου που εργάζονται με σχέσεις εξαρτημένης εργασίας;
Είναι αυτή η μέθοδος σύμφωνη με το προφίλ που λανσάρει η εταιρεία ότι αποτελεί ''ομάδα'' και ''οικογένεια'';
Για να είμαστε ξεκάθαροι, απ' την πλευρά μας θεωρούμε ότι η διακοπή της παροχής του bonus εργασίας σε αντίξοες συνθήκες που σημειώθηκε τις προάλλες στη Θεσσαλονίκη είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Όσο μας αφορά, μας ενδιαφέρει το σύνολο του παγόβουνου και κυρίως το τμήμα του που βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια του νερού, το ''αόρατο''.
Μερικά links από δημοσιεύματα ιστοσελίδων σχετικά με τις εργασιακές συνθήκες στη Wolt:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου