Mε τις αποικιοκρατικές συμβάσεις των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ το 2018 και ΝΔ το 2022
Καθεστώς γαλέρας έχει επιβληθεί στα Ναυπηγεία της Σύρου από το 2018 και στα Ναυπηγεία Ελευσίνας από το 2022. Το σχέδιο μετατροπής των ναυπηγείων Σύρου σε εργασιακή γαλέρα έγινε μέσω προσφυγής σε δικαστήριο, ενώ το σχέδιο μετατροπής των ναυπηγείων Ελευσίνας ψηφίστηκε στη Βουλή στις 31 Αυγούστου του 2022 από ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ και πήρε τη μορφή του νόμου 4965/2022, για να υπογραφτεί στη συνέχεια, στις 10 Νοέμβρη του 2022, «ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗΣ-ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ» που κατατέθηκε προς επικύρωση σε δικαστήριο. Η υπόθεση συζητήθηκε στο δικαστήριο, η απόφαση ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί, αλλά είναι σίγουρο ότι η συμφωνία θα γίνει δεκτή. Το σίγουρο είναι ότι θα περάσουν χρόνια για να γίνει η μεταβίβαση των μετοχών των Ναυπηγείων Ελευσίνας, όπως συνέβη με τα ναυπηγεία της Σύρου.
Η συμφωνία (την έχουμε στη διάθεσή μας και είναι στη διάθεση όποιου ενδιαφέρεται να τη μελετήσει) αποκαλύπτει τη μετατροπή των Ναυπηγείων Ελευσίνας σε ναυπηγεία επισκευής πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού και πολεμικών πλοίων από το εξωτερικό, καθώς και η επιβολή εργασιακού καθεστώτος γαλέρας. Είναι πιθανό οι αμερικάνοι ιμπεριαλιστές να θέλουν ένα ναυπηγείο για επισκευές των πολεμικών τους σκαφών.
Η εταιρία στην οποία θα μεταβιβαστούν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας είναι η ίδια στην οποία η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ μεταβίβασε (στα χαρτιά) τα ναυπηγεία της Σύρου. Λέμε στα χαρτιά, γιατί η μεταβίβαση δεν είχε ολοκληρωθεί μέχρι τις 31 Αυγούστου του 2022 που ψηφίστηκε στη Βουλή ο νόμος 4965 για τη μεταβίβαση των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Το γεγονός αυτό αποκαλύφθηκε στην Βουλή στις 31 Αυγούστου του 2022 από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Χ. Μαμουλάκη (εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ στη συζήτηση του νομοσχέδιου) και Ν. Σαντορινιό (τότε βουλευτής Κυκλάδων και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος). Παραθέτουμε τις τοποθετήσεις τους:
«ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ (ΧΑΡΗΣ) ΜΑΜΟΥΛΑΚΗΣ: Το ξέρετε ότι ακόμα στη Σύρο, τέσσερα χρόνια μετά, δεν έχει συντελεστεί η μεταβίβαση; Αρα τι θα γίνει εδώ; Θα έχουμε τέτοια παράταση στην αποπληρωμή; Το λέω γιατί είναι καλό σε αυτές τις περιπτώσεις να υπάρχει ένα βέβαιο χρονικό γεγονός, ένα πλαίσιο, ένα κατ’ ελάχιστον, παραδείγματος χάριν, η διετία, να υπάρχει κάτι, να αναγραφεί κάτι» (σελίδα 19052 των πρακτικών της Βουλής της 31.8.2022, η έμφαση δική μας).
«ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αθανάσιος Μπούρας): Ωραία, έγινε κατανοητό. Κύριε Σαντορινιέ, έχετε τον λόγο ως Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία.
ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Πάντως το θέμα που έθεσε ο εισηγητής μας είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό ζήτημα, γιατί πολλά εξαρτώνται τελικά από τη μεταβίβαση των μετοχών και ξέρετε αυτό είναι λίγο αβέβαιο. Μερικές φορές μπορεί να αποτελέσει ένα αβέβαιο μέλλον. Είναι πολύ πιθανό, δηλαδή, να έχουμε προβλήματα τελικά στην εξόφληση, για παράδειγμα, των εργαζομένων, όπως έθεσε ο εισηγητής μας, αλλά και στην εξόφληση και άλλων οφειλών του ναυπηγείου, γιατί -όπως επεσήμανε ο εισηγητής μας- ακόμα στη Σύρο δεν είχε ολοκληρωθεί η μεταβίβαση» (σελίδα 19052 των πρακτικών, η έμφαση δική μας).
Αυτές τις προσεγγίσεις των δύο βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ δεν τόλμησαν να τις διαψεύσουν ο εισηγητής και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, ούτε ο λαλίστατος Γεωργιάδης, που σαν τελάλης διαφήμιζε τη «μεγάλη επένδυση».
Δεν ήταν προφήτες οι δύο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που εξέφρασαν φόβους για την τύχη της μεταβίβασης των μετοχών. Ούτε στηρίχτηκαν μόνο στην πραγματικότητα στα ναυπηγεία της Σύρου, που δεν υπάρχει μόνο το πρόβλημα της μεταβίβασης των μετοχών. Στις 5 ή 6 Νοέμβρη του 2022 είχε μοιραστεί στα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής σχέδιο της «Συμφωνίας Εξυγίανσης-Μεταβίβαση Επιχείρησης» και στις 7 Νοέμβρη έγινε συζήτηση με βάση αυτό το σχέδιο. Στο τέλος παραθέτουμε το πρακτικό της συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, για να απολαύσετε -εκτός των άλλων- τα ασύστολα ψέματα του Γεωργιάδη για το ξεπούλημα των Ναυπηγείων Ελευσίνας, που βγάζουν από τους εργαζόμενους δικαιολογημένη αγανάκτηση και οργή.
Ο συριζαίος Συρμαλιένιος στις 31 Αυγούστου του 2022 αποκάλυψε τις βάρβαρες εργασιακές σχέσεις που επέβαλε ο ιδιοκτήτης του ναυπηγείου της Σύρου, που παραπέμπουν σε καθεστώς γαλέρας. Είπε: «Υπάρχουν, όμως, μερικά “όμως, αλλά“. Οι εργαζόμενοι δεν είναι εξακόσιοι, όπως είπε ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας, αλλά κυμαίνονται περίπου στους τετρακόσιους τριάντα με τετρακόσιους σαράντα, εκ των οποίων, δυστυχώς, μόνο ογδόντα έως εκατό Συριανοί. Αυτό δεν είναι διάκριση σε βάρος των υπολοίπων εργαζομένων, απλώς το αναφέρω ως στοιχείο καταγραφής.
Και το κυριότερο χαρακτηριστικό είναι ότι οι εργασιακές σχέσεις στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι σχέσεις μερικής απασχόλησης αορίστου χρόνου, δεν είναι μόνιμες θέσεις εργασίας και όλοι αυτοί οι άνθρωποι, οι εργαζόμενοι, απασχολούνται σε δύο έως τρεις εργολαβικές εταιρίες, χωρίς συλλογική σύμβαση εργασίας. Και όταν λέμε αορίστου χρόνου μερικής απασχόλησης, σημαίνει “σήμερα σε χρειάζομαι, δουλεύεις, αύριο δεν σε χρειάζομαι, δεν δουλεύεις“» (σελίδα 19042 των πρακτικών, η έμφαση δική μας).
Πέρασαν τέσσερα χρόνια και ο ιδιοκτήτης της εταιρίας των ναυπηγείων της Σύρου δεν δέχτηκε να υπογραφτεί συλλογική σύμβαση εργασίας και στηρίζεται στο εργασιακό καθεστώς γαλέρας, στο οποίο -εκτός των άλλων- κυριαρχεί το «σήμερα σε χρειάζομαι, δουλεύεις, αύριο δεν δε χρειάζομαι, δεν δουλεύεις»!
Για τις εργασιακές σχέσεις γαλέρας μίλησε στις 7 Νοέμβρη του 2022 στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου και ο βουλευτής του ΜέΡΑ25 Λογιάδης. Είπε (σελίδες 17-19 των πρακτικών που παραθέτουμε στο τέλος, η έμφαση δική μας):
«Αναφορικά με τη συμφωνία των εργαζομένων στην απαράδεκτη, από κάθε άποψη, συμφωνία εξυγίανσης, πρόκειται για αποτέλεσμα ωμού εκβιασμού και μεθοδεύσεων που προσομοιάζουν σε πρακτικές μαφίας. Πώς αλλιώς να χαρακτηριστεί το εκβιαστικό δίλημμα “είτε υπογράφεις είτε δεν παίρνεις τα δεδουλευμένα σου και τράβα στα δικαστήρια να τα διεκδικήσεις“; Θα δώσετε στη δημοσιότητα την διμερή- περίφημη κατ’ εσάς- συμφωνία, να την μάθουν επιτέλους και οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, οι εργαζόμενοι; Πώς αλλιώς να χαρακτηριστούν οι τραμπούκικες επιθέσεις σε συνδικαλιστές; Εδώ σημειώνουμε, ότι το σχέδιο “δήθεν εξυγίανσης“, που μας παρουσιάζεται εδώ, υπάρχει η πρόβλεψη ότι οι εργαζόμενοι θα απολυθούν χωρίς ταυτόχρονη επαναπρόσληψή τους, καθώς αναφέρεται, ότι ανάλογα με τις ανάγκες που θα προκύψουν θα απασχολείται Προσωπικό. Οσον αφορά τα εργασιακά, ακριβώς σε αυτό το σκέλος των εργασιακών είναι η μεγάλη απειλή από τέτοιου είδους επενδύσεις. Υπενθυμίζουμε, ότι η ΟΝΕΧ, που πρωτοεμφανίστηκε επί κυβέρνησης Τσίπρα, η οποία της παραχώρησε τα Ναυπηγεία της Σύρου στο Νεώριο, ότι το Νεώριο λειτουργεί αποκλειστικά με εργολαβικούς εργαζόμενους και δεν έχει ούτε έναν υπάλληλο που να φαίνεται ότι εργάζεται στα Ναυπηγεία Σύρου. Το ίδιο ακριβώς μοντέλο θα ακολουθήσει και στην Ελευσίνα, άλλωστε δεν είναι τυχαίο, που ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, μιλώντας σε εργαζόμενους των Ναυπηγείων Ελευσίνας, ουσιαστικά χαρακτήρισε “τούρκους πράκτορες“, όσους διεκδικούν συλλογικές συμβάσεις εργασίας, καθώς κάτι τέτοιο θα μείωνε την ανταγωνιστικότητα των Ναυπηγείων έναντι των αντίστοιχων τουρκικών.
Από την Νέα Δημοκρατία όμως, περιμένουμε κάτι τέτοιο, αποτελεί ιδεολογική της θέση η απορρύθμιση των εργασιακών, αποτελεί κομμάτι του DNA της, να αποστρέφεται τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας και να προωθεί τις ατομικές και εργολαβικές εργασιακές σχέσεις. Εσείς του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. όμως κύριοι, που ρητορικά λέτε ενίοτε αυτά που περιμένουν οι πολίτες να ακούσουν από ένα Κόμμα που αυτοχαρακτηρίζεται ριζοσπαστικά αριστερό, εκεί που μετράει όμως, στην πράξη, δίνετε ακριβώς διαπιστευτήρια κυβερνησιμότητας της ολιγαρχίας. Είστε και οι δύο, όψεις του ίδιου νομίσματος και αυτό δεν είναι εκτίμηση μας, είναι γεγονός. Ενώ γνωρίζατε πολύ καλά, το πώς λειτούργησε η εταιρία αυτή στη Σύρο, όσον αφορά τα εργασιακά, σπεύσατε να υπερψηφίσετε το δήθεν σχέδιο εξυγίανσης για την Ελευσίνα, ταυτιζόμενοι με τον κ. Υπουργό».
Ο Γεωργιάδης, απαντώντας στην πράγματι σκληρή κριτική του Λογιάδη για τη μεταβίβαση των Ναυπηγείων Ελευσίνας εστίασε στο ότι ο Λογιάδης είναι ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου «Κνωσσός Resort» και γι’ αυτό δεν μπορεί να μιλάει συνολικά για κακούς εργοδότες και για συγκρουόμενα συμφέροντα εργοδοτών και εργατών! Ο Λογιάδης, όμως, ήταν από τους λίγους βουλευτές που προτού τοποθετηθεί διάβασε το σχέδιο «Συμφωνία Εξυγίανσης-Μεταβίβαση Επιχείρησης», που δόθηκε στους βουλευτές, και αναφέρθηκε στις πολύ σκληρές διατάξεις που παραπέμπουν σε εργασιακό καθεστώς γαλέρας.
Σε κάθε σελίδα του σχεδίου, που δόθηκε μόνο στους βουλευτές που συμμετείχαν στη συζήτηση στην Επιτροπή στις 7 Νοέμβρη, υπάρχει η σφραγίδα «ΑΚΡΩΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟ»! Γι’ αυτό ο Λογιάδης ζήτησε, με τη μορφή ερωτήματος, από τον Γεωργιάδη να δώσει στη δημοσιότητα το κατάπτυστο σχέδιο, για να μάθουν οι εργαζόμενοι τις τους περιμένει. Απέφυγε όμως στη συζήτηση, τόσο αυτός όσο και όλοι οι βουλευτές, να καταγγείλει τον Γεωργιάδη και την κυβέρνηση Μητσοτάκη για το σκόπιμο χαρακτηρισμό του σχεδίου ως «ΑΚΡΩΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ».
Ο Λογιάδης αποκάλυψε ότι οι εργαζόμενοι θα απολυθούν, ότι δεν προβλέπεται η επαναπρόσληψή τους και πως οι όποιες προσλήψεις θα εξαρτηθούν από τις ανάγκες της επιχείρησης. Αποκάλυψε και αυτός τι συμβαίνει στα ναυπηγεία της Σύρου και τόνισε ότι το ίδιο θα συμβεί και στα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Σ’ αυτό το σημείο ο Λογιάδης κάπως το στρογγύλεψε, λέγοντας ότι θα συμβεί το ίδιο, ενώ γνώριζε ότι ήδη συμβαίνει. Και το γνώριζε γιατί όλοι οι συνδικαλιστές (πλην αυτών της ΔΑΚΕ ιδιωτικού τομέα και του εργοδοτικού σωματείου στα Ναυπηγεία Ελευσίνας) αποκάλυπταν συνεχώς ότι δουλεύουν εργολαβικοί εργάτες, ότι παραβιάζονται ακόμα και τα τελευταία εναπομείναντα εργατικά δικαιώματα.
Ο Γεωργιάδης, στην απάντηση που έδωσε στον Λογιάδη, εκτός απ’ αυτά που είπε για τους κακούς και καλούς εργοδότες και για συγκρουόμενα συμφέροντα, πρόσθεσε (σελίδα 28 των πρακτικών της Διαρκούς Επιτροπής, η έμφαση δική μας:
«Υπό την έννοια αυτή, τι συζητάμε εδώ σήμερα; Συζητάμε το να φτιάξουμε επιτέλους κάτι να λειτουργεί και ως προς το τελευταίο, που το είπε και ο κύριος Λογιάδης ότι περιμένει να πάρει δουλειές από την Ελλάδα για να βάλει λεφτά στο ναυπηγείο, είναι ψευδές. Απόδειξη ότι το Ναυπηγείο της Σύρου δουλεύει μόνο με ιδιώτες πελάτες από το εμπορικό ναυτικό και με αυτά τα λεφτά πληρώνει και τους εργαζομένους του, πάλι κυρίως με ιδιωτικές δουλειές θα δουλέψει το Ναυπηγείο της Ελευσίνας και τα 102 εκατομμύρια της DFC εξ ορισμού δεν μπορούν να πάνε καθόλου σε αμυντικά προγράμματα, πάνε μόνο στην εμπορική εταιρία, δηλαδή, σε αυτή που θα διεκδικήσει μερίδιο από την ιδιωτική αγορά. Εκεί πάνε. Αρα δεν συνδέεται το σχέδιο εξυγίανσης με δουλειές που θα πάρει από το Ελληνικό Κράτος, κύριε Λογιάδη. Δεν είναι αληθές».
Τα ψέματα του Γεωργιάδη
Ο ισχυρισμός του Γεωργιάδη ότι η εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας δεν συνδέεται με δουλειές που θα πάρει ο ιδιώτης καπιταλιστής από το ελληνικό κράτος είναι ψευδής. Οπως προείπαμε, έχουμε στα χέρια μας τόσο το σχέδιο «Συμφωνίας Εξυγίανσης-Μεταβίβασης Επιχείρησης», που δόθηκε στους βουλευτές της αρμόδιας Κοινοβουλευτικής Επιτροπής, όσο και τη Συμφωνία που υπογράφτηκε στις 10 Νοέμβρη του 2022. Μελετήσαμε την υπογραφείσα Συμφωνία και απ’ αυτήν θα παραθέσουμε αποσπάσματα. Σε δεύτερο χρόνο θα κάνουμε σύγκριση με το σχέδιο που δόθηκε στους βουλευτές ως «άκρως απόρρητο», για να διαπιστώσουμε αν είναι τα ίδια ή έχουν γίνει αλλαγές.
Σελίδα 93, έκτη σειρά από το τέλος:
«(vii) Σύμφωνα με το Επιχειρησιακό Σχέδιο, το οποίο επισυνάπτεται στο Παράρτημα Ι της παρούσας, εκτίθεται ότι στην NEA ΕΤΑΙΡΕΙΑ 1 αναμένεται να επενδυθούν μετά την μεταβίβαση κεφάλαια έως του συνολικού ποσού των ευρώ 280.000.000, ενώ η δραστηριότητα της ΝΕΑΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ 2 θα αναπτυχθεί στον τομέα της ναυπήγησης πολεμικών πλοίων και λοιπών πλωτών ναυπηγημάτων, τόσο για λογαριασμό της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας, όσο και της αλλοδαπής» (η έμφαση δική μας).
Αποδεικνύεται, λοιπόν, ότι με τη μεταβίβαση των Ναυπηγείων Ελευσίνας στον ιδιοκτήτη των ναυπηγείων της Σύρου, η Ελευσίνα μετατρέπεται σε πολεμική βιομηχανία!
Σελίδα 113, αρχή:
«Εκ της ως άνω οφειλής, ποσού ευρώ 170.434.576,22 ή τυχόν χαμηλότερο ποσό προκύψει κατά την ολοκλήρωση/παράδοση των έργων αυτών εκ των οποίων προκύπτουν οι υποχρεώσεις αυτές, θα μεταφερθεί και θα αναληφθεί από τη ΝΕΑ ΕΤΙΡΕΙΑ 2 και θα αποπληρωθεί άτοκα μετά την Ημερομηνία Ολοκλήρωσης των Μεταβιβάσεων σταδιακά και σε χρονικό διάστημα 30 ετών με παρακράτηση ροών ως εξής: (α) μέχρι ποσού 2% της καθαρής αξίας του τιμήματος των εγχώριων συμβάσεων έργου που θα αναλάβει η ΝΕΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ 2, (β) μέχρι ποσού 1% επί της καθαρής αξίας του τιμήματος των συμβάσεων έργου εξωτερικού που θα αναληφθούν από την ΝΕΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ 2, ή (γ) με την καταβολή μετρητών».
Καταρχάς, θυμίζουμε ότι είναι άγνωστο πότε θα ολοκληρωθεί η μεταβίβαση των μετοχών (στα ναυπηγεία της Σύρου δεν έγινε ακόμα).
Δεύτερο, η ΝΕΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ 2 θα αρχίσει να καταβάλλει μέρος του χρέους με την προϋπόθεση ότι θα παίρνει δουλειές είτε από το Πολεμικό Ναυτικό είτε από τους αμερικάνους ιμπεριαλιστές.
Τρίτο, αν υποθέτουμε ότι η ΝΕΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ 2 θα παίρνει δουλειές μόνο από το Πολεμικό Ναυτικό, για να αποπληρώσει την οφειλή των 170 εκατομμυρίων ευρώ, θα πρέπει -με βάση το 2% που προβλέπει η Συμφωνία- το Πολεμικό Ναυτικό θα πρέπει να της δώσει παραγγελίες ύψους 8,5 δισ. ευρώ για επισκευές ή κατασκευές νέων πλοίων στα 30 χρόνια.
Το πιο προκλητικό: αν η ΝΕΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ 2 δεν πάρει παραγγελίες από το Πολεμικό Ναυτικό στο προαναφερθέν ύψος, οι υπολειπόμενες δόσεις του χρέους παραγράφονται! Αυτό προβλέπεται στη «Συμφωνία Εξυγίανσης-Μεταβίβαση Επιχείρησης»:
Σελίδα 113, δέκατη τέταρτη σειρά από την αρχή
«…ήτοι ποσό μεγαλύτερο του ποσού ανάκτησης στο σενάριο βίαιης εκποίησης, το οποίο προσδιορίστηκε σε παρούσες αξίες στο ποσό των 1.565.457,85 Ε και κάθε περίπτωση τουλάχιστον το ποσό των 20.000.000 Ε άτοκα, ενώ σε περίπτωση που οποιοδήποτε μέρος πέραν αυτού (σ.σ. πέραν των 170.434.576,22 ευρώ) δεν έχει ολοκληρωθεί με τους ανωτέρους αναφερομένους τρόπους (σ.σ. το 2% ή το 1% ή τοις μετρητοίς) μέχρι το πέρας των 30 ετών θα διαγραφεί ολοσχερώς».
Το εργοδοτικό σωματείο, κρυφά από τους εργάτες, υπέγραψε την απόλυση και την μη επαναπρόσληψή τους
Παραθέτουμε το σχετικό χωρίο από την επαίσχυντη αντεργατική συμφωνία (η έμφαση δική μας):
«3.5.Α Υποχρεώσεις της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ προς τους συμβαλλόμενους ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ
3.5.Α.1. Οι συμβαλλόμενοι στην παρούσα ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ συνομολογούν ότι θα παύσουν να παρέχουν την εργασία τους προς την ΕΤΑΙΡΕΙΑ την προτεραία της Ημερομηνίας Ολοκλήρωσης των Μεταβιβάσεων και εντεύθεν, συνεπεία της λύσης και κατάργησης της εργασιακής τους σχέσης και σύμβασης-κατόπιν της σχετικής διαβούλευσης που έλαβε χώρα με το σωματείο των εργαζόμενων σύμφωνα με το Ν1387/1983 και την ΥΑ 11223/9-3-2021-ΦΕΚ Β 923-ως προκύπτει από το 20.12.2021 Πρακτικό Διαβούλευσης.
Το αυτό ισχύει και για τους μη συμβαλλόμενους εργαζόμενους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο ως άνω Πρακτικό Διαβουλεύσεων. Ως εκ τούτου οι ΝΕΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ δεν αποτελούν διάδοχο εργοδότη, κατά την έννοια του ΠΔ 178/2002, αλλά απλώς αναλαμβάνουν την ενοχική υποχρέωση αποπληρωμής των ρυθμιζόμενων υποχρεώσεων της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ προς αυτούς».
Οι νεοδημοκράτες αστογραφειοκράτες συνδικαλιστές υπέγραψαν κρυφά με την καπιταλιστική ιδιοκτησία αυτή την επαίσχυντη συμφωνία στις 20 Δεκέμβρη του 2021. Σχολιάζουμε συνοπτικά:
Πρώτο, στο κείμενο γράφουν τους εργαζόμενους με κεφαλαία για να πλασάρουν τη θεωρία ότι αυτοί συζητούν δήθεν ισότιμα και συναποφασίζουν με την εταιρία, ενώ η πικρή αλήθεια είναι ότι οι καπιταλιστές (μαζί με τα εργοδοτικά σωματεία) επιβάλλουν τους όρους τους στους εργάτες, εγκαθιδρύοντας καθεστώς γαλέρας με το πιστόλι στον κρόταφο.
Δεύτερο, οι νεοδημοκράτες εργατοπατέρες απέκρυψαν από τους εργάτες το προδοτικό Πρακτικό Διαβούλευσης, με το οποίο απολύονται και δεν επαναπροσλαμβάνονται με τις ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
Τρίτο, για να εξαπατήσουν τους εργάτες, ισχυρίζονται ψευδώς ότι σύμφωνα με το Πρακτικό Διαβούλευσης θα υπογραφεί νέα συλλογική σύμβαση εργασίας, ότι θα προσληφθούν όλοι οι εργάτες και ότι σε 24 μήνες από την Ημερομηνία Ολοκλήρωσης της Μεταβίβασης θα διπλασιαστούν οι θέσεις εργασίας. Αυτό τον ισχυρισμό τον ενσωμάτωσαν στην παράγραφο 3 του άρθρου 1 του νόμου 4965/2022. Την παραθέτουμε (η έμφαση δική μας):
«3. Το επιχειρηματικό πλάνο που συνοδεύει τη συμφωνία εξυγίανσης προβλέπει τη διατήρηση και ανάπτυξη νέων θέσεων εργασίας. Με βάση το από 20 Δεκεμβρίου 2021 πρακτικό διαβούλευσης («Πρακτικό Διαβούλευσης») μεταξύ του σωματείου εργαζομένων της ΝΒΕΕ και της διοίκησης της ΝΒΕΕ προβλέπεται ότι οι θέσεις εργασίας εντός δώδεκα (12) μηνών από την Ημερομηνία Ολοκλήρωσης των Μεταβιβάσεων διατηρούνται στα ίδια επίπεδα με σήμερα, με προτεραιότητα στο υφιστάμενο προσωπικό και σύμφωνα με τις υπάρχουσες ανάγκες κατά περίπτωση, με στόχο εντός των είκοσι τεσσάρων (24) μηνών από την Ημερομηνία Ολοκλήρωσης των Μεταβιβάσεων, να έχουν διπλασιαστεί. Με βάση το Πρακτικό Διαβούλευσης, οι νέες εργασιακές σχέσεις της «ΟΝΕΧ ELEFSIS NAVAL AND MARITIME ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και των εργαζομένων καθορίζονται, κατόπιν συνεννόησης με τους εργαζομένους, με νέα συλλογική σύμβαση εργασίας».
Αυτοί οι ισχυρισμοί των νεοδημοκρατών εργατοπατέρων, ότι θα υπογραφεί νέα συλλογική σύμβαση εργασίας, θα προσληφθούν όλοι οι εργάτες και σε 24 μήνες θα διπλασιαστούν οι θέσεις εργασίας, αποκαλύπτονται ως ψευδείς από το σχετικό χωρίο της «Συμφωνίας Εξυγίανσης-Μεταβίβαση Επιχείρησης». Το παραθέτουμε (η έμφαση δική μας):
«Σημειωτέον δε, ότι δυνάμει των υφιστάμενων υλικοτεχνικών μέσων κι αυτών που θα προστεθούν από τις ΝΕΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ, ενέργειες που θα λάβουν χώρα μετά την Ημερομηνία Ολοκλήρωσης των Μεταβιβάσεων, η ΝΕΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ θα προβεί σταδιακά σε προσλήψεις προσωπικού, σύμφωνα με τις ανάγκες της και κατ’ αναλογία προς την πορεία των εργασιών της (ανάληψη έργων, επέκταση δραστηριοτήτων (σ.σ. αναφέρεται προφανώς στις παραγγελίες από το Πολεμικό Ναυτικό και τον αμερικάνικο στόλο), με στόχο την δημιουργία εκατοντάδων νέων θέσεων εργασίας (σ.σ. αφού θα έχουν απολυθεί όλοι οι εργάτες των Ναυπηγείων Ελευσίνας) στη ΝΕΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ 2 εντός είκοσι τεσσάρων (24) μηνών από την Ημερομηνία Ολοκλήρωσης των Μεταβιβάσεων. Η επιλογή του προσωπικού θα γίνει σύμφωνα με τα κριτήρια αξιολόγησης που θα εφαρμόσει η ΝΕΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ 2 και με βάση τα οικονομικά δεδομένα (επιχειρηματικά και οικονομοτεχνικά κριτήρια) που θα είναι αναγκαία για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας της ΝΕΑΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ 2».
Γίνεται φανερό, λοιπόν, ότι με το νόμο 4965/2022 για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και με τη «Συμφωνία Εξυγίανσης-Μεταβίβαση Επιχείρησης» επιβλήθηκε καθεστώς γαλέρας στους εργαζόμενους. Για να καταβάλει η ΝΕΑ ΕΑΙΡΕΙΑ τα 170 εκατ. ευρώ, θα πρέπει η κυβέρνηση Μητσοτάκη και οι αστικές κυβερνήσεις που θα τη διαδεχτούν να δίνουν αβέρτα παραγγελίες για κατασκευή και επισκευή πολεμικών πλοίων. Συνολικού ύψους 8,5 δισεκατομμυρίων ευρώ μέσα σε 30 χρόνια από την Ημερομηνία Ολοκλήρωσης των Μεταβιβάσεων (που είναι άγνωστο πότε θα γίνει). Τέλος, με τη μετατροπή των εργατών σε πιστωτές για τη διεκδίκηση των δεδουλευμένων μέχρι τις 30 Σεπτέμβρη του 2011, είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να πάρουν μόνο ένα μικρό μέρος απ’ αυτά.
Το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα μαζί με όλο το λαό πρέπει να αγωνιστούν σκληρά και παρατεταμένα για να καταργηθούν ο νόμος 4965/2022 και η αποικιοκρατική «Συμφωνία για την Εξυγίανση-Μεταβίβαση της Επιχείρησης».
ΥΓ. Ο θάνατος του εργάτη στις 7 Ιούλη του 2023 είναι έγκλημα της καπιταλιστικής ιδιοκτησίας των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Είναι αποτέλεσμα του εργασιακού καθεστώτος γαλέρας που έχει επιβάλει. Να μη διανοηθούν να φορτώσουν αυτό το έγκλημα σε δήθεν λάθη και παραλείψεις του δολοφονημένου εργάτη.
eksegersi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου