▸Την Παρασκευή 11/10 ζήσαμε σκηνικά για «αγρίους» στη Θράκη, όταν οι –διορισμένοι απ’ το ελληνικό κράτος– τοποτηρητές μουφτήδες πήγαν να προσευχηθούν σε –ελεγχόμενο από τον «εκλεγμένο» μουφτή– τζαμί στην Ξάνθη**.
Οι τρεις τους βρέθηκαν στην Ξάνθη για τα εγκαίνια του νέου διδακτηρίου του Μουσουλμανικού Ιεροσπουδαστηρίου Ξάνθης, με την παρουσία του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων του υπουργείου Παιδείας, Γιώργου Καλαντζή. Ύστερα από τα εγκαίνια, οι τρεις τοποτηρητές μουφτήδες πήγαν για την προσευχή της Παρασκευής στο τζαμί «Τσινάρ», που ελέγχεται απ’ τον «εκλεγμένο» μουφτή, ο οποίος –εντελώς τυχαία!– ήταν και αυτός εκεί.
Και ο κόσμος αντέδρασε και τους είπε να αποχωρήσουν. Οι Χεμσερί Νεζδέν (Ξάνθης) και Χαμζά Οσμάν (Διδυμοτείχου) αποχώρησαν χωρίς αντίδραση, ενώ ο Τζιχάτ Χαλήλ (Κομοτηνής) επέμενε πως θα κάνει την προσευχή εκεί. Και έτσι «ηλεκτρίστηκε» η ατμόσφαιρα.
Σχόλιο 1ο: Αν και δεν είμαι μουσουλμάνος και ίσως δε μου πέφτει λόγος, επειδή υπήρξα όμως, ξέρω ότι είναι μεγάλη ασέβεια και αμαρτία να μην αφήνεις έναν άνθρωπο που λέει ότι είναι πιστός, να προσευχηθεί στο «σπίτι του θεού». Απ’ την άλλη όμως, όπως ακούγεται και στο βίντεο, ο κόσμος του λέει «Βγάλε το ράσο και το σαρίκι, και έλα να προσευχηθείς σαν πιστός. Ντυμένος μουφτής δε σου το επιτρέπουμε. Εμάς ο μουφτής μας είναι μέσα.» Και αυτή είναι μια δίκαιη αντίδραση… Και μου θύμισε την πρόταση μου πριν 10 χρόνια που είχα πει να μην βάλουμε ΣΥΡΙΖΑίους στις αντιφασιστικές πορείες με τα πανό τους, αν θέλουν ας έρθουν σαν μεμονωμένα άτομα.
Σχόλιο 2ο: Πλέον όλος ο πλανήτης ξέρει πως στη Θράκη κάποια τζαμιά ελέγχονται απ’ τους διορισμένους τοποτηρητές μουφτήδες και κάποια (τα περισσότερα) απ’ τους «εκλεγμένους» μουφτήδες. Οι τρεις τοποτηρητές μουφτήδες, ενώ υπάρχουν τζαμιά που ελέγχονται απ’ αυτούς, γιατί διάλεξαν να πάνε στο «κάστρο» του «εκλεγμένου»; Προβοκάτσια; Ή μήπως ήταν μια «επαναστατική» πράξη, για να δείξουν και στον Γ. Καλαντζή, πως ό,τι και να κάνει, η συντριπτική πλειοψηφία της Μειονότητας δε θα αποδεχτεί «βαλτούς-μαριονέτες» απ’ το ελληνικό κράτος μουφτήδες;
Η πρόταση: Ο θεσμός της μουφτείας, μετά την τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ, έχασε το κάθε κύρος του. Ο τοποτηρητής μουφτής πλέον, δεν είναι σχεδόν τίποτα παραπάνω από υπάλληλος του ΓΓ Θρησκευμάτων (που δεν αλλάζει ποτέ εδώ και 16 χρόνια!). Η λύση στο ζήτημα είναι οριστική κατάργηση των αρμοδιοτήτων του δικαστή (αυτό που άφησε μισό η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ) του μουφτή και η εκλογή του από τους πιστούς ως θρησκευτικός ηγέτης, ώστε να έχουμε τρεις εκλεγμένους απ’ τον λαό (αντί για πέντε διορισμένους από Ελλάδα και Τουρκία) που θα έχουν κοινή αποδοχή.
Όσον αφορά τον τρόπο υποψηφιότητας, μπορεί να ιδρυθεί μια επιτροπή από ανώτατους γνώστες του Ισλάμ, οι οποίοι θα ελέγξουν τους υποψήφιους για να δουν αν έχουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες για να υπηρετήσουν ως μουφτήδες. Όλες οι άλλες προτάσεις, πιστεύω πως είναι «άλλα λόγια να αγαπιόμαστε».
* Δημοσιογράφος, ποιητής, μεταφραστής, μέλος ΠΣΟ της ΑΝΤΑΡΣΥΑ
**Στη Θράκη υπάρχουν τρεις -διορισμένοι απ’ το ελληνικό κράτος- τοποτηρητές μουφτήδες (Κομοτηνή, Ξάνθη και Διδυμότειχο) και δύο «εκλεγμένοι» (στην ουσία διορισμένοι απ’ την Άγκυρα) μουφτήδες (Κομοτηνή και Ξάνθη)
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Πριν (19.10.24)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου