Τρίτη 30 Ιουνίου 2015

ΕΛΠΕ μαρτυρία από εργαζόμενο για τη μαζική δολοφονία


Η εξωτερική διαπραγμάτευση κυβέρνησης-δανειστών συνεχίζεται. Η εσωτερική διαπραγμάτευση, κυβέρνησης-κοινωνίας, έχει κλείσει. Μέχρι αποδείξεως του εναντίου. Ας μιλήσουμε όμως, για κάποια παράπλευρα θύματα της σιωπής, της ανοχής, της συνεργασίας της κυβέρνησης με τον ντόπιο καπιταλισμό.
Μου εστάλη το παρακάτω μήνυμα, το οποίο το δημοσιεύω ως ερώτημα προς τους κυβερνώντες, τους υποστηρικτές τους, και ως πρόκληση. Πρόκειται για περιγραφή, μέσω τρίτου, της εμπειρίας ενός εργαζομένου από την ΕΛΠΕ, σε σχέση με τη δολοφονία-εργατικό ατύχημα. 
Προφανώς ο εργαζόμενος δεν θέλει να μιλήσει επώνυμα, αλλιώς θα το είχε ήδη πράξει, ή θα το πράξει. Για αυτό αφαίρεσα όλα τα προσωπικά στοιχεία που αναφέρονταν στο mail. Στο τέλος παραθέτω, σαν ''παράρτημα'', σχετικά κείμενα. Θα ακολουθήσουν και άλλες αναρτήσεις που σχετίζονται, έμμεσα, με το θέμα.
Για αυτούς που δεν θα σώσει ποτέ καμία παραγωγική ανα-συγκρότηση του καπιταλισμού, για αυτούς που δεν πρόλαβαν να ψηφίσουν στο δημοψήφισμα, για αυτούς που δεν πρόλαβαν να νιώσουν αξιοπρέπεια με την επιστροφή της εθνικής-λαικής κυριαρχίας, για αυτούς που δεν πρόφτασαν να αναρωτηθούν για το εθνικό συμφέρον τους. 


Δουλευει 16-17 ωρες τη μερα στην εργολαβια.

Λοιπον, ο Χ διατεινεται με βεβαιοτητα οτι οι νεκροι ειναι πολλοι παραπανω απο 4. Ειναι προφανεις οι λογοι για τους οποιους ο Λατσης εκανε το παν για να το συγκαλυψει. Οποτε, εχει παντα ετοιμα τα δικα του μεσα "πυροσβεσης" της πραγματικοτητας, καθοτι διαφορων μορφων εργατικα ατυχηματα συμβαινουν συχνα.
Οταν συνεβη λεει το ατυχημα, εκλεισαν οι πυλες και δεν επετραπη η εισοδος σε πυροσβεστικη κ λοιπα σωστικα. 

Η ιδιωτικη πυροσβεστικη-ασφαλεια του Λατση ανελαβε να βγαλει και να μεταφερει τους τραυματιες απο την πισω Πυλη στο Λατσειο Νοσοκομειο. Ολα τα μεσα ηταν δικα του, ασφαλεια. πυροσβεση, σωστικα, ασθενοφορα, γιατροι, νοσοκομειο. Ακομα φυσικα και οι δημοσιογραφοι που ανελαβαν να "καλυψουν" το συμβαν. Σε αυτο το σημειο παρεμβαλλω τις δυο φορες που ο Χ, και αλλοι ενδεχομενως, οταν ειδαν καμερες να καταγραφουν "live" ετρεξαν να μιλησουν στο δημοσιογραφισκο, που τους διαβεβαιωνε οτι η καμερα "γραφει" τις χειμαρωδεις μαρτυριες, και τα καναλια στον αερα τα ειχαν ηδη κοψει.

Εκεινες τις κρισιμες στιγμες των εκρηξεων, μαθαμε οτι ο Λατσης ειχε σφραγισει τη μπροστινη Πυλη και δεν τους αφηνε να βγουν, και -αν καταλαβα καλα- ετρεξαν αργοτερα μονοι τους προς αλλες κατευθυνσεις, τη θαλασσα κτλ (βεβαια δεν εχω καθολου εικονα). Υποθετω αυτο συνεβη και για να προλαβει τις απευθειας μαρτυριες. Ωστοσο, αυτο ηταν μια ιδιαιτερα επικινδυνη επιλογη, καθοτι υπηρχαν λεει δυο τεραστια δοχεια με ευφλεκτο υλικο και αν επιαναν φωτια, μαλλον θα ειχαμε ωστικο κυμα που θα κατεστρεφε ολη την περιοχη.

Ως προς τους νεκρους, εκτος απο οτι ηταν οπωσδηποτε πανω απο 4, οι θανατοι λεει συνεβησαν πολυ νωριτερα απο το χρονο που ανακοινωθηκαν, καποιοι ξεψυχησαν 2 μερες μετα (απο τους 4), και ακουστηκαν μαρτυριες οτι χρηματιστηκαν οι γιατροι, επεσε και ξυλο απο τις οικογενειες, γιατι δεν αφηναν λεει τις οικογενειες να δουν τα θυματα, παρα μονο οταν σαπισαν τα οργανα. Το επιστεγασμα φυσικα ηταν η αποζημιωση που σφραγισε στοματα, των 600.000 ευρω σε καθε οικογενεια που εχασε εργαζομενο. Ασημαντο χαρτζιλικι για το Λατση φυσικα αυτα τα ποσα, καθως βγαζει μερικα εκατομυρια ευρω (νομιζω 10) για καθε ωρα που δουλευουν τα διυλιστηρια. 


Για αυτο το λογο καταλαβαινουμε γιατι συμπυκνωνει οσο το δυνατον περισσοτερο το χρονο επισκευων και λοιπων εργων, γιατι χανει απο την παραγωγη (εκατομυριων). Τα μετρα ασφαλειας κοστιζουν σε πολυτιμο για το κεφαλαιο χρονο και χρημα, γιατι μειωνουν την παραγωγικοτητα του εργατη ανα ωρα (πχ πρεπει να καθαριστουν σωληνες για να μην εχουν επικινδυνο υλικο μεσα, στους οποιους δουλευουν οι εργαζομενοι, αλλα αυτο θα απαιτουσε πχ ανα διαστηματα παυση εργασιων για να γινει ο καθαρισμος...ή πολυ απλα δουλευε ετσι κι αμα γινει κατι απλα σε απολυουμε, οπως ακριβως συνεβη και στην περιπτωση του Χ).


Αγραφος νομος, αναμεσα στα αλλα, ειναι φυσικα οτι απαγορευεται να δηλωσεις εργατικο ατυχημα.. Ολα τα βαρη στην πλατη μας. ακομα κι ο θανατος...



Ανακοίνωση Υπ.Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής                                                  Αλληλεγγύης, Γραφείο Τύπου

Δελτίο Τύπου
Αθήνα, 8-5-2015
Ο υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ. Πάνος Σκουρλέτης εκφράζει τη λύπη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου για τον τραυματισμό έξι (6) εργαζομένων στο σημερινό εργατικό ατύχημα, στις εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου Ασπροπύργου των ΕΛΠΕ.
Στον τόπο του ατυχήματος έσπευσαν κλιμάκια Τεχνικών Επιθεωρητών από τα αρμόδια τοπικά τμήματα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ), καθώς επίσης και κλιμάκιο Ειδικών Επιθεωρητών, προκειμένου να συνδράμουν, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, στο έργο του ελέγχου της τήρησης των κανόνων Υγείας και Ασφάλειας της Εργασίας στη μονάδα.






Συλλυπητήρια του υπουργού ΠΑΠΕΝ Π. Λαφαζάνη και του Γ.Γ. Ενέργειας Α. Αλεξόπουλου στην οικογένεια του εργαζόμενου των ΕΛΠΕ, Κωνσταντίνου Μάγγουρα, που έχασε τη ζωή του μετά το τραγικό δυστύχημα στον Ασπρόπυργο

  Ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Παναγιώτης Λαφαζάνης και ο Γενικός Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Απόστολος Αλεξόπουλος, συντετριμμένοι από την αναγγελία του θανάτου και τέταρτου εργαζόμενου, του Κωνσταντίνου Μάγγουρα, ηλικίας 31 ετών, ο οποίος είχε τραυματιστεί σοβαρά κατά το τραγικό δυστύχημα της 8ης Μαΐου 2015 στα ΕΛΠΕ, εκφράζουν τα θερμά τους συλλυπητήρια και την αμέριστη συμπαράστασή τους στην οικογένειά του.
  Δηλώνουν επίσης τη βούληση του υπουργείου και της κυβέρνησης να στηρίξουν την οικογένειά του με όλα τα δυνατά μέσα, όπως άλλωστε διαβεβαιώνει ότι θα κάνει και η νέα Διοίκηση των ΕΛΠΕ.
  Ο Π. Λαφαζάνης και ο Α. Αλεξόπουλος τονίζουν ότι η σημερινή νέα τραγική εξέλιξη καθιστά ακόμη πιο επιτακτική και επείγουσα την ανάγκη να αποκαλυφθούν και να διαλευκανθούν πλήρως και σε βάθος τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος, ώστε να υπάρξει αμείλικτη παραδειγματική τιμωρία, χωρίς εξισορροπήσεις και συμβιβασμούς, όσων έχουν άμεση ή έμμεση ευθύνη για την τραγωδία.
 Υπογραμμίζουν επίσης την ανάγκη άμεσης ουσιαστικής ενίσχυσης και επανασχεδιασμού των μέτρων ασφαλείας στην επιχείρηση και κυρίως του αυστηρού ελέγχου της εφαρμογής τους, ώστε να αποκλειστεί κάθε ενδεχόμενο παρόμοιου τραγικού δυστυχήματος στο μέλλον.
  Είναι θετικό ότι η Διοίκηση των ΕΛΠΕ έχει καλέσει σε απολογία για το τραγικό δυστύχημα εννέα στελέχη της επιχείρησης, μεσαία και ανώτερα, αλλά αυτό πρέπει να είναι μόνο το πρώτο βήμα σε μια προσπάθεια παραδειγματισμού και ευθύνης απέναντι στην ασφάλεια των εργαζομένων.
  Τέλος, είναι αναγκαία η πλήρης και ουσιαστική τήρηση των εργασιακών σχέσεων και των ωραρίων στην εταιρεία, πράγμα που, πέραν των άλλων, είναι απαραίτητο για ασφαλείς συνθήκες εργασίας.



Για ΕΛΠΕ

http://www.pandiera.gr/%CE%B5%CE%BB%CF%80%CE%B5-%CE%BC%CE%B1%CF%84%CF%89%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CF%85%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%BA%CE%AD%CF%81%CE%B4%CE%B7-55-%CE%B5%CE%BA%CE%B1%CF%84-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E-%CF%84%CE%BF/
Για το ''ατύχημα'' που δεν ήταν ''ατύχημα''

http://www.rizospastis.gr/story.do?id=8464316


Ο στρατηγικός ρόλος της ΕΛΠΕ για τον ελληνικό καπιταλισμό και κάθε διακυβέρνησή του, φαίνεται γλαφυρά στο παρακάτω δημοσίευμα. Ο Λαφαζάνης διαψεύδει ότι με δική του εντολή ζητήθηκε να εκπονηθεί σχέδιο έκτακτης ανάγκης για τη τροφοδοσία της χώρας σε καύσιμα βάση μελέτης που εκπόνησαν τα ΕΛΠΕ. Δεν είναι όμως αυτό το σημαντικό. Το σημαντικό είναι ότι δεν διαψεύδεται η στρατηγική σημασία των ΕΛΠΕ για τον ελληνικό καπιταλισμό. 


Διαψεύδει τον εαυτό του ο αρμόδιος υπουργός Π. Λαφαζάνης που υποστηρίζει ότι το σχέδιο εκτάκτου ανάγκης για την τροφοδοσία της χώρας σε καύσιμα που εκπόνησαν τα ΕΛΠΕ έγινε χωρίς δική του εντολή. Διότι όπως είναι θέση να γνωρίζουν «ΤΑ ΝΕΑ», η σχετική απόφαση των ΕΛΠΕ του είχε κοινοποιηθεί προς έγκριση, η οποία και δόθηκε.

Από εκεί και πέρα μπορεί ο υπουργός να υποστηρίζει ότι «τα περί εντολής συνιστούν αποκυήματα φαντασίας», ωστόσο είναι προφανές ότι η διοίκηση των ΕΛΠΕ ενημέρωσε τον υπουργό για την επικαιροποίηση του πλάνου του, που σχετίζεται με την πρακτική παραγγελιών για την προμήθεια. 

Η διαφορά με το παρελθόν είναι ότι το σχέδιο συμπεριέλαβε πρακτικές που τα παλαιότερα χρόνια δεν υπήρχαν, όπως η πρόβλεψη να χρησιμοποιηθούν στην αγορά ποσότητες από μελλοντικά συμβόλαια αργού, και η πληρωμή του αργού με έτοιμα διυλισμένα προιόντα των ΕΛΠΕ.

Αλλωστε το δημοσίευμα των “ΝΕΩΝ” επιβεβαιώνει και ο διευθύνων σύμβουλος Γρηγόρης Στεργιούλης, ο οποίος σε δήλωσή του στο ΑΠΕ ανέφερε ότι η πρακτική πληρωμής του αργού πετρελαίου με έτοιμα προιόντα αντί για ρευστό, δεν είναι μηχανισμός που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της αγοράς σε καύσιμα, αλλά έχει χρησιμοποιηθεί διεθνώς σε περιπτώσεις έλλειψης ρευστότητας.

Σημειώνεται ότι “ΤΑ ΝΕΑ” δεν υπονόησαν σε κανένα σημείο πως η χώρα θα αντιμετωπίσει ζήτημα επάρκειας σε καύσιμα.

Τι υποστηρίζουν τα ΕΛΠΕ

Η διασφάλιση επάρκειας καυσίμων πέραν των 90 ημερών, που προβλέπει ο νόμος και η σχετική Κοινοτική Οδηγία, αποτελεί πάγια τακτική των Ελληνικών Πετρελαίων, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, κ. Γρηγόρης Στεργιούλης, σχολιάζοντας σχετικά δημοσιεύματα.

«Καμία εταιρεία δεν προγραμματίζει μόνο για τους επόμενους τρεις μήνες», ανέφερε συγκεκριμένα ο κ. Στεργιούλης.

Η τήρηση αποθεμάτων ασφαλείας, ικανών να καλύψουν τις ανάγκες της χώρας για διάστημα 90 ημερών είναι υποχρεωτική για όλες τις χώρες της ΕΕ με βάση Κοινοτική Οδηγία. Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Στεργιούλη, ο οποίος βρίσκεται στην Αγία Πετρούπολη στο πλαίσιο της επίσκεψης του πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα, αποτελεί πάγια τακτική των ΕΛΠΕ να κατέχουν συμβόλαια μελλοντικής παράδοσης πετρελαίου, πέραν των τριών μηνών.

Τέλος, η πρακτική της εισαγωγής αργού έναντι πληρωμής με έτοιμα προϊόντα αντί για ρευστό, δεν είναι μηχανισμός που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της αγοράς σε καύσιμα αλλά έχει χρησιμοποιηθεί διεθνώς σε περιπτώσεις έλλειψης ρευστότητας.

Ο κ. Στεργιούλης τονίζει επίσης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι δεν υπάρχει κανένα ζήτημα επάρκειας καυσίμων και ότι το διυλιστήριο Ασπροπύργου, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών συντήρησης (στο πλαίσιο των οποίων συνέβη το τραγικό δυστύχημα με τέσσερις νεκρούς εργαζόμενους), σύντομα θα τεθεί σε λειτουργία.


Νωρίτερα από την Αγία Πετρούπολη ο αρμόδιος υπουργός Παναγιώτης Λαφαζάνης είχε δηλώσει: 

1. Τα περί εντολής συνιστούν αποκυήματα νοσηρής φαντασίας.
2. Τα ΕΛΠΕ έχουν πάγια τακτική λειτουργίας η οποία προβλέπει ακριβώς το ύψος των αποθεμάτων και την πρακτική παραγγελιών για την προμήθεια. Αυτή η πρακτική δεν έχει αλλάξει σε τίποτα (σ.σ και ούτε προφανώς θα αλλάξει). 
3. Οτιδήποτε άλλο αποβλέπει στην τρομοκράτηση του ελληνικού λαού με μυθοπλασίες που υπηρετούν απαράδεκτες σκοπιμότητες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου