Πηγή: Γιώργος Δελαστίκ - 'Εθνος"
Παραμένει «μέγα το της θαλάσσης κράτος» των Ελλήνων σε ό,τι αφορά στον εμπορικό στόλο που βρίσκεται στην ιδιοκτησία εφοπλιστών από τη χώρα μας, έστω και αν συνεχίζει να συρρικνώνεται το ποσοστό του στο σύνολο του παγκόσμιου εμπορικού στόλου. Συνεχίζει, λοιπόν, ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος να παραμένει στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης αναφορικά με τη χωρητικότητά του βάσει της αρμόδιας αρχής του ΟΗΕ (UNCTAD), με 294,4 εκατομμύρια τόνους. Δεύτερη είναι η Ιαπωνία με 237,7 εκ. τόνους.
Τρίτη η Κίνα με 190 εκ. τόνους και τέταρτη η Γερμανία με 125,7 εκατομμύρια. Δεν είναι καθόλου τυχαίο επομένως ότι στην περίφημη στον κλάδο της ναυτιλίας λίστα των Λόιντς, που αναφέρει τους 100 κορυφαίους επιχειρηματίες στον τομέα αυτόν για το 2013, φιγουράρουν τα ονόματα 14 Ελλήνων εφοπλιστών και ενός κορυφαίου στελέχους ναυτιλιακής επιχείρησης.
Δεν υπάρχει κανένας άλλος οικονομικής δραστηριότητας τομέας που στους 100 κορυφαίους του πλανήτη να φιγουράρουν 15 Ελληνες! Τρεις Ελληνες πλοιοκτήτες μάλιστα συμπεριλαμβάνονται στην πρώτη δεκάδα - ο Γιάννης Αγγελικούσης, η Αγγελική Φράγκου και ο Γιώργος Οικονόμου. Η αλήθεια βέβαια είναι πως εδώ και χρόνια οι Κινέζοι εφοπλιστές έχουν ξεπεράσει πολύ τους Ελληνες συναδέλφους τους στον αριθμό των πλοίων που κατέχουν - και όχι μόνο οι Κινέζοι, αλλά και οι Γιαπωνέζοι και οι Γερμανοί. Σε ό,τι αφορά λοιπόν τον αριθμό των πλοίων η Κίνα είναι πρώτη με 5.313, ακολουθούμενη από την Ιαπωνία με 3.991 και τη Γερμανία με 3.833.
Η Ελλάδα έχει πέσει στην τέταρτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης με 3.695 πλοία Ελλήνων εφοπλιστών. Η Κίνα δηλαδή έχει ξεφύγει πολύ μπροστά στον αριθμό των πλοίων, ενώ Ιαπωνία, Γερμανία και Ελλάδα βρίσκονται ουσιαστικά αρκετά κοντά. Είναι προφανές βεβαίως ότι οι Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν σαφώς μεγαλύτερα πλοία από τα κινεζικά, ιαπωνικά και γερμανικά, αφού τα πλοία τους έχουν μεγαλύτερη συνολική χωρητικότητα παρόλο που είναι λιγότερα σε αριθμό.
Απροσδόκητα για πολλούς είναι τα αποτελέσματα της διερεύνησης του πόσα πλοία και με πόση χωρητικότητα καθεμιάς από τις τέσσερις ηγεμονικές ναυτιλιακές δυνάμεις του πλανήτη βρίσκονται να πλέουν με τη σημαία της χώρας τους, πράγμα που σημαίνει ότι πληρώνουν στο δικό τους κράτος και όχι σε ξένα κράτη τους φόρους τους. Το πρώτο που παρατηρεί κανείς είναι αναμενόμενο: όλοι οι εφοπλιστές της υφηλίου είναι «φορολογικά απάτριδες», ακόμη και οι Κινέζοι! Ποιος από τους μη σχετικούς με τον κλάδο αναγνώστες φανταζόταν π.χ. ότι το... 50% των κινεζικών πλοίων με το 65% της συνολικής χωρητικότητας της κινεζικής ναυτιλίας βρίσκονται υπό ξένη (!) σημαία;
Αν μάλιστα προσθέσουμε ότι οι Κινέζοι εφοπλιστές που έχουν τα μισά πλοία τους και τα δύο τρίτα της χωρητικότητας του στόλου τους υπό ξένη σημαία είναι οι κατά πολύ περισσότερο... «πατριώτες» των απανταχού της Γης πλοιοκτητών, παίρνουμε μια πρόγευση του τι πρόκειται να δούμε παρακάτω! Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, ούτε καν το ένα τέταρτο (!) των πλοίων και της συνολικής χωρητικότητας του ελληνικού εμπορικού στόλου δεν βρίσκεται υπό ελληνική σημαία: μόνο τα 825 από τα 3.695 ελληνικής ιδιοκτησίας πλοία έχουν υψωμένη τη γαλανόλευκη - ποσοστό μόλις 22%.
Στα 825 ελληνικού νηολογίου πλοία αντιστοιχούν μόνο 69,5 εκατομμύρια τόνοι χωρητικότητας (ποσοστό 23,5%), ενώ υπό ξένη σημαία βρίσκονται 2.870 ελληνόκτητα πλοία με υπερτριπλάσια χωρητικότητα 225 εκ. τόνων (ποσοστό σχεδόν 77%)! Αξίζει μάλιστα να θυμίσουμε ότι πριν από τέσσερα χρόνια, το 2009, τα υπό ελληνική σημαία πλοία ήταν 1.121 και σήμερα μειώθηκαν κατά 300! Την ώρα της κρίσης, οι εφοπλιστές αντί να βοηθήσουν τη χώρα υφιστάμενοι κάποιες προσωπικές θυσίες, κατέβασαν την ελληνική σημαία! Το τραγελαφικό όμως είναι ότι παρά τη στάση τους αυτή, οι Ελληνες εφοπλιστές δικαιούνται να ισχυρίζονται ότι είναι σαφώς πιο... «πατριώτες (!)» από τους Γιαπωνέζους ή τους Γερμανούς.
Μόλις τα 738 από τα 3.991 γιαπωνέζικης ιδιοκτησίας πλοία φέρουν ιαπωνική σημαία (ποσοστό 18,5%), στα οποία μάλιστα αντιστοιχεί μόλις το... 7,7% (!) της χωρητικότητας του γιαπωνέζικου εμπορικού στόλου. Ακόμη χειρότεροι είναι οι Γερμανοί εφοπλιστές: μόνο 396 από τα 3.833 γερμανόκτητα πλοία βρίσκονται υπό γερμανική σημαία! Ενα στα... δέκα πλοία! Στα τετρακόσια αυτά πλοία μάλιστα αντιστοιχούν μόνο 16,6 εκατομμύρια από τα συνολικά 126 εκατομμύρια τόνους χωρητικότητας του στόλου των Γερμανών, το 13%! «Φορολογικά απάτριδες» λοιπόν είναι όλοι οι εφοπλιστές απανταχού της υφηλίου, όχι μόνο οι Ελληνες που λατρεύουν τα νηολόγια της Λιβερίας, του Παναμά, των νησιών Μάρσαλ και της Μάλτας!
Δεν υπάρχει κανένας άλλος οικονομικής δραστηριότητας τομέας που στους 100 κορυφαίους του πλανήτη να φιγουράρουν 15 Ελληνες! Τρεις Ελληνες πλοιοκτήτες μάλιστα συμπεριλαμβάνονται στην πρώτη δεκάδα - ο Γιάννης Αγγελικούσης, η Αγγελική Φράγκου και ο Γιώργος Οικονόμου. Η αλήθεια βέβαια είναι πως εδώ και χρόνια οι Κινέζοι εφοπλιστές έχουν ξεπεράσει πολύ τους Ελληνες συναδέλφους τους στον αριθμό των πλοίων που κατέχουν - και όχι μόνο οι Κινέζοι, αλλά και οι Γιαπωνέζοι και οι Γερμανοί. Σε ό,τι αφορά λοιπόν τον αριθμό των πλοίων η Κίνα είναι πρώτη με 5.313, ακολουθούμενη από την Ιαπωνία με 3.991 και τη Γερμανία με 3.833.
Η Ελλάδα έχει πέσει στην τέταρτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης με 3.695 πλοία Ελλήνων εφοπλιστών. Η Κίνα δηλαδή έχει ξεφύγει πολύ μπροστά στον αριθμό των πλοίων, ενώ Ιαπωνία, Γερμανία και Ελλάδα βρίσκονται ουσιαστικά αρκετά κοντά. Είναι προφανές βεβαίως ότι οι Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν σαφώς μεγαλύτερα πλοία από τα κινεζικά, ιαπωνικά και γερμανικά, αφού τα πλοία τους έχουν μεγαλύτερη συνολική χωρητικότητα παρόλο που είναι λιγότερα σε αριθμό.
Απροσδόκητα για πολλούς είναι τα αποτελέσματα της διερεύνησης του πόσα πλοία και με πόση χωρητικότητα καθεμιάς από τις τέσσερις ηγεμονικές ναυτιλιακές δυνάμεις του πλανήτη βρίσκονται να πλέουν με τη σημαία της χώρας τους, πράγμα που σημαίνει ότι πληρώνουν στο δικό τους κράτος και όχι σε ξένα κράτη τους φόρους τους. Το πρώτο που παρατηρεί κανείς είναι αναμενόμενο: όλοι οι εφοπλιστές της υφηλίου είναι «φορολογικά απάτριδες», ακόμη και οι Κινέζοι! Ποιος από τους μη σχετικούς με τον κλάδο αναγνώστες φανταζόταν π.χ. ότι το... 50% των κινεζικών πλοίων με το 65% της συνολικής χωρητικότητας της κινεζικής ναυτιλίας βρίσκονται υπό ξένη (!) σημαία;
Αν μάλιστα προσθέσουμε ότι οι Κινέζοι εφοπλιστές που έχουν τα μισά πλοία τους και τα δύο τρίτα της χωρητικότητας του στόλου τους υπό ξένη σημαία είναι οι κατά πολύ περισσότερο... «πατριώτες» των απανταχού της Γης πλοιοκτητών, παίρνουμε μια πρόγευση του τι πρόκειται να δούμε παρακάτω! Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, ούτε καν το ένα τέταρτο (!) των πλοίων και της συνολικής χωρητικότητας του ελληνικού εμπορικού στόλου δεν βρίσκεται υπό ελληνική σημαία: μόνο τα 825 από τα 3.695 ελληνικής ιδιοκτησίας πλοία έχουν υψωμένη τη γαλανόλευκη - ποσοστό μόλις 22%.
Στα 825 ελληνικού νηολογίου πλοία αντιστοιχούν μόνο 69,5 εκατομμύρια τόνοι χωρητικότητας (ποσοστό 23,5%), ενώ υπό ξένη σημαία βρίσκονται 2.870 ελληνόκτητα πλοία με υπερτριπλάσια χωρητικότητα 225 εκ. τόνων (ποσοστό σχεδόν 77%)! Αξίζει μάλιστα να θυμίσουμε ότι πριν από τέσσερα χρόνια, το 2009, τα υπό ελληνική σημαία πλοία ήταν 1.121 και σήμερα μειώθηκαν κατά 300! Την ώρα της κρίσης, οι εφοπλιστές αντί να βοηθήσουν τη χώρα υφιστάμενοι κάποιες προσωπικές θυσίες, κατέβασαν την ελληνική σημαία! Το τραγελαφικό όμως είναι ότι παρά τη στάση τους αυτή, οι Ελληνες εφοπλιστές δικαιούνται να ισχυρίζονται ότι είναι σαφώς πιο... «πατριώτες (!)» από τους Γιαπωνέζους ή τους Γερμανούς.
Μόλις τα 738 από τα 3.991 γιαπωνέζικης ιδιοκτησίας πλοία φέρουν ιαπωνική σημαία (ποσοστό 18,5%), στα οποία μάλιστα αντιστοιχεί μόλις το... 7,7% (!) της χωρητικότητας του γιαπωνέζικου εμπορικού στόλου. Ακόμη χειρότεροι είναι οι Γερμανοί εφοπλιστές: μόνο 396 από τα 3.833 γερμανόκτητα πλοία βρίσκονται υπό γερμανική σημαία! Ενα στα... δέκα πλοία! Στα τετρακόσια αυτά πλοία μάλιστα αντιστοιχούν μόνο 16,6 εκατομμύρια από τα συνολικά 126 εκατομμύρια τόνους χωρητικότητας του στόλου των Γερμανών, το 13%! «Φορολογικά απάτριδες» λοιπόν είναι όλοι οι εφοπλιστές απανταχού της υφηλίου, όχι μόνο οι Ελληνες που λατρεύουν τα νηολόγια της Λιβερίας, του Παναμά, των νησιών Μάρσαλ και της Μάλτας!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου