Ναυπηγοεπισκευαστές εναντίον Cosco
Σφοδρή αντίδραση από τους επιχειρηματίες των Ναυπηγείων του Περάματος στην επιμονή της Cosco να φτιάξει ναυπηγείο εντός της Ζώνης - οι τρεις ενώσεις τους έστειλαν επιστολή προς τoν OΛΠ, την πρέσβειρα της Κίνας στην Ελλάδα και τους αρμόδιους υπουργούς.
Τα σχέδια της Cosco να δημιουργήσει ναυπηγείο εντός της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος προκαλούν τη σφοδρή αντίδραση των επιχειρηματιών της Ζώνης, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι ο ΟΛΠ-Cosco προσπαθεί να επεκταθεί σε δραστηριότητες και δικαιώματα που δεν τους έχουν δοθεί από τη σύμβαση παραχώρησης, όπως η έγκριση ναυπηγείου.
Σε επιστολή τους οι πρόεδροι του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ), Βασίλης Κανακάκης, του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ναυπηγείων Περάματος, Θεολόγος Κατσουλάκης, και της Ενωσης Βιοτεχνών Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά, Φώτης Πράσινος, προς τον ΟΛΠ, την πρέσβειρα της Κίνας στην Ελλάδα και τους αρμόδιους υπουργούς προειδοποιούν ότι, εάν στο νέο master plan το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του υπουργείου Ναυτιλίας μέσα στον Αύγουστο, εξακολουθεί να υπάρχει η πρόταση για τη «χωροθέτηση ναυπηγείων» στους χώρους άσκησης των επαγγελματικών δραστηριοτήτων των μελών τους, αυτό αποτελεί την κύρια αιτία της αντιπαράθεσης μεταξύ τους με απρόβλεπτες συνέπειες.
«Εφόσον εγκαταλείψετε την απαράδεκτη μέχρι σήμερα πρακτική σας και σεβαστείτε τους νόμους του κράτους που σας φιλοξενεί, επιθυμούμε την ειλικρινή συνεργασία μας στη βάση του αμοιβαίου συμφέροντος», τονίζουν στην επιστολή.
Αντιρρήσεις 6 σημείων
Σε 6 σημεία καταγράφουν και εξηγούν τις αντιρρήσεις τους για την πιθανή «χωροθέτηση ναυπηγείου» στη Ζώνη από την Cosco.
1. Η σύμβαση παραχώρησης ορίζει σαφώς ότι σας έχει παραχωρηθεί η διαχείριση και η εκμετάλλευση λιμενικών υπηρεσιών και συμπληρωματικά η συντήρηση και εκμίσθωση των ναυπηγοεπισκευαστικών υποδομών για χρήση από τρίτους που έχουν αυτό το δικαίωμα από την ελληνική νομοθεσία.
2. Ο ΟΛΠ σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης οφείλει «να προάγει γενικά τον ανταγωνισμό (ΦΕΚ 126 Α/2016, σελ. 7174) και να παρέχει στους χρήστες του λιμένα πρόσβαση σε όλες τις εγκαταστάσεις τις υποδομές, τις ανωδομές και υπηρεσίες του λιμένα Πειραιά, σύμφωνα με τις αρχές της ισότιμης πρόσβασης, της αντικειμενικότητας και της μη διάκρισης». Οι υποχρεώσεις αυτές του ΟΛΠ είναι πλήρως ασύμβατες με την ιδιότητα του φορέα ναυπηγείου.
3. Ο πρώτος λιμένας της χώρας μας διατηρεί τον δημόσιο και κοινόχρηστο χαρακτήρα του και δεν μπορεί ο φορέας διαχείρισής του να παραβιάζει τη σύμβαση παραχώρησης. Οφείλετε να τηρείτε ό,τι έχετε συμφωνήσει και σας έχει παραχωρηθεί. Ναυπηγείο δεν σας έχει παραχωρηθεί.
4. Εφαρμόζετε αυθαίρετες και παραβατικές πρακτικές που χαρακτηρίζουν την εν γένει συμπεριφορά σας. Η περιφρόνηση των αποφάσεων της διοίκησης με τη διατήρηση της παραπλανητικής επιγραφής «shipyard», η απόπειρά σας να δημιουργήσετε «Παρα-Μητρώο» καταστρατηγώντας το Εθνικό Μητρώο του νόμου 3551/2007, η οικειοποίηση παρανόμως του τίτλου «Αρχή» (Authority) στον αγγλικό σας τίτλο και τέλος, η απόπειρα να επεκταθείτε σε δραστηριότητες και δικαιώματα που δεν σας έχουν παραχωρηθεί, όπως η έγκριση ναυπηγείου, αποδεικνύουν την απαράδεκτη παραβατική και αυθαίρετη νοοτροπία σας που θα έχει απέναντί της όχι μόνο εμάς αλλά ολόκληρη την κοινωνία καθώς και τις ελληνικές αρχές που πρέπει επιτέλους να επέμβουν.
5. Ζητάτε έγκριση ναυπηγείου σε χώρους και υποδομές τους οποίους άλλοι νομίμως χρησιμοποιούν και για τη δραστηριότητα αυτή έχουν επενδύσει πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και διατηρούν πολλές χιλιάδες θέσεις εργασίας.
6. Στους χώρους άσκησης των δραστηριοτήτων μας στη ΝΕΖ Περάματος και στη Δραπετσώνα η κύρια χρήση οφείλει να είναι «Ναυπηγοεπισκευαστικές Δραστηριότητες, όχι Ναυπηγείο». Ολες οι υπόλοιπες χρήσεις οφείλουν να είναι συνοδοί και υποστηρικτικές της κύριας χρήσης των Ναυπηγοεπισκευαστικών Δραστηριοτήτων. Ασχετες με τη ναυπηγοεπισκευή χρήσεις δεν είναι επιτρεπτές.
Διαδοχικές απορρίψεις
Υπενθυμίζεται ότι η Επιτροπή Ενδικοφανών Προσφυγών του υπουργείου Οικονομίας το καλοκαίρι του 2018 απέρριψε το αίτημα της διοίκησης του ΟΛΠ για αδειοδότηση εγκατάστασης ναυπηγείων στο Πέραμα. Είχε προηγηθεί η απόρριψη και από την Περιφέρεια Αττικής. Η διοίκηση του ΟΛΠ στη συνέχεια προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, όπου η απόφαση ακόμα δεν έχει εκδοθεί. Ομως και η ΕΣΑΛ, στην τελευταία της συνεδρίαση στις 2 Ιουλίου 2019 όπου είχε επανεξετάσει το master plan, είχε απορρίψει και αυτή τη δημιουργία ναυπηγείου.
Σημειώνεται ότι οι επιχειρηματίες των ναυπηγείων στη Ζώνη υποστηρίζουν πως εάν η Cosco φτιάξει τελικά ναυπηγείο στην περιοχή, κάτι τέτοιο θα έχει δραματικές συνέπειες για τους χιλιάδες εργαζομένους και τις 460 επιχειρήσεις του κλάδου.
Οχι mall στο λιμάνι
H δημιουργία εμπορικού κέντρου (mall) στο λιμάνι του Πειραιά, που έχει συγκεντρώσει τις καθολικές αντιδράσεις των φορέων και των κατοίκων της πόλης, δεν θα συμπεριλαμβάνεται στο νέο master plan που αναμένεται να καταθέσει ο ΟΛΠ στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) τις επόμενες ημέρες.
Αυτό διαβεβαίωσε τον δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, όταν ο πρώτος στη συνάντηση που είχαν αναφέρθηκε εκτενώς στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η πόλη του Πειραιά σε σχέση πάντα με το λιμάνι και επανέλαβε τις επιφυλάξεις της δημοτικής αρχής για το mall που επιθυμεί να κατασκευάσει η Cosco στο πλαίσιο του προαιρετικού της επενδυτικού πλάνου.
Υπενθυμίζεται ότι η ΕΣΑΛ έχει απορρίψει τη δημιουργία εμπορικού κέντρου στο λιμάνι, ενώ στις αρχές Απριλίου σε σύσκεψη που είχε γίνει στο μέγαρο Μαξίμου, στελέχη του ΟΛΠ συναίνεσαν στο να μην κατασκευαστεί τελικά το mall.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου