Πολλά ερωτήματα προκαλεί ο αγωγός που κατασκευάζει η αμερικανική εταιρία Lockheed Martin για λογαριασμό της Πολεμικής Αεροπορίας. Όπως επισημαίνεται στο militaire.gr το αρχικό κόστος των 6 εκατομμυρίων ευρώ εκτοξεύθηκε στα 12!
Όπως λένε αεροπόροι το πραγματικό κόστος “δεν μπορεί να ξεπερνά το πολύ τα 2 εκατομμύρια”.
Και προτείνει:
"Καλό θα ήταν να γίνει μια σύγκριση του πρώτου πακέτου της SSI Agreement που δεν πέρασε λόγω των εκλογών του Ιουλίου του 2019, με το πακέτο που τώρα ετοιμάζονται να περάσουν. Για να γίνουν οι απαραίτητες συγκρίσεις που είναι και πολύ χρήσιμες".
Όλα αυτά είναι προκλητικά για πολλούς λόγους.
Καταρχήν, δεν μπορείς ως κυβέρνηση να μην φτιάχνεις ΜΕΘ και να περιορίζει τα κονδύλια για την Υγεία περίπου κατά 600 εκατ. ευρώ, αλλά να τα σκορπάς με τόση ευκολία για πολεμικές δαπάνες που θυμίζουν Υπερκοστολογήσεις έργων από τις πιο σκανδαλώδεις στιγμές του ΠΑΣΟΚ;
Να θυμίσουμε ότι οι πολεμικές δαπάνες ήταν από τους βασικούς λόγους της Χρεωκοπίας και επιβολής των αντιλαϊκών Μνημονίων.
Μεγάλη ήταν η βιασύνη της κυβέρνησης της ΝΔ να αλλάξει τον σχετικό νόμο για τις Πολεμικές Δαπάνες.
Τέλος, ενώ η κυβερνητική προπαγάνδα παρουσιάζει τους Αμερικανούς ως "τους μεγάλους επενδυτές", στην πραγματικότητα οι αμερικανικές πολεμικές βιομηχανίες αναδεικνύονται ως οι μεγαλύτεροι Κρατοκοδίαιτοί, που έχουν κολλήσει στο Ελληνικό Δημόσιο και αφαιμάζουν ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ευρώ για σύγχρονα και μεταχειρισμένα οπλικά συστήματα!
Παρουσιάζουμε το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ από το armyvoice.gr.
Τα συμπεράσματα δικά σας:
Πολεμική Αεροπορία: Αλχημείες εκατομμυρίων στον αγωγό καυσίμων – Ερωτηματικά για το κόστος που διπλασιάστηκε σε λίγους μήνες φθάνοντας στα 12 εκατομμύρια
Η αμερικανική εταιρία Lockheed Martin είναι ο ανάδοχος του έργου για τον αγωγό καυσίμων στην Πολεμική Αεροπορία, σύμφωνα με την απάντηση που έδωσε σε κοινοβουλευτικό έλεγχο ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος.
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Παναγιωτόπουλος διευκρίνισε ότι πρόκειται για τη Συμφωνία Ασφάλειας Εφοδιασμού και Πληροφοριών (SSI Agreement) 01/2019 μεταξύ ΥΠΕΘΑ/ΓΔΑΕΕ και Lockheed Martinκαι του ν.4650/2019 (Υλοποίηση προγράμματος εκσυγχρονισμού αναβάθμισης των αεροσκαφών F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας).
«Συνεπώς, ο οικονομικός φορέας για την εκτέλεση του προγράμματος επιλέγεται από την ως άνω εταιρεία», πρόσθεσε ο υπουργός.
Τέλος, γνωστοποίησε ότι «δεν υφίσταται χρηματοδότηση του εν λόγω προγράμματος, κατά την παρούσα χρονική περίοδο, από πιστώσεις εξοπλιστικών προγραμμάτων στον προϋπολογισμό του τρέχοντος έτους».
Πολεμική Αεροπορία: Αλχημείες εκατομμυρίων στον αγωγό καυσίμων
Αναλυτικότερα, η ερώτηση την οποία είχαν υποβάλει οι βουλευτές του ΚΙΝΑΛ προς τον υπουργό Αμυνας, Νίκο Παναγιωτόπουλο, έχει ως εξής:
«Στο πλαίσιο τροποποίησης της συμφωνίας Ασφάλειας – Εφοδιασμού – Πληροφοριών (SSI) 1/2019, προστέθηκε το πρόγραμμα «Ηλεκτρονικής παρακολούθησης αγωγού καυσίμων» για τις ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας.
Το ΓΕΑ, προκειμένου να προσεγγίσει το συνολικό κόστος για την υλοποίηση του εν λόγω προγράμματος, ανέθεσε την εκπόνηση αναλυτικής μελέτης προϋπολογισμού, σύμφωνα με την οποία το κόστος ανέρχεται σε 6 εκατ. ευρώ.
Στις αρχές Οκτωβρίου 2020 (5/10), το ΓΕΑ ενημέρωσε την αρμόδια επιτροπή της ΓΔΑΕΕ ότι το εκτιμώμενο κόστος του εν λόγω προγράμματος δύναται να περιοριστεί στα 8 εκατ. ευρώ, ενώ λίγες ημέρες αργότερα (12/10), το ΓΕΑ τροποποίησε το κόστος στα 12 εκατ. ευρώ.
Δεδομένου ότι: Εξειδικευμένος φορέας εκπόνησε σχετική αναλυτική μελέτη προϋπολογισμού του υπόψη προγράμματος.
Δεδομένου ότι: Επιδιώκεται η συμφερότερη προσφορά για εκπόνηση συγκεκριμένου έργου».
Και ερωτούσαν οι βουλευτές:
«1. Η υλοποίηση αυτού του προγράμματος θα γίνει από υπηρεσίες του ΓΕΑ ή από ιδιωτικό φορέα και ποιος είναι ο ενδιαφερόμενος ιδιωτικός φορέας;
2. Πως εξηγείται η διακύμανση του κόστους αρχικά με 6 εκατ. ευρώ, στη συνέχεια σε 8 εκατ. ευρώ και λίγες μέρες αργότερα σε 12 εκατ. Ευρώ;
3. Δικαιολογείται το κόστος των 12 εκατ. ευρώ σε συσχέτιση με το όφελος από την εκτιμώμενη εξοικονόμηση καυσίμων;
4. Ποιος φορέας έκανε τον αρχικό προϋπολογισμό των 6 εκατ. ευρώ και ποια η αμοιβή του; Υπήρχε και δεύτερη μελέτη προϋπολογισμού; Αν ναι, από ποιον φορέα και ποια η επανεκτίμηση του προϋπολογισμού;
5. Η χρηματοδότηση του εν λόγω προγράμματος θα μπορούσε να καλυφθεί από κονδύλια του ΝΑΤΟ;»
Το ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ επαναλαμβάνει:
ΟΥΤΕ ΕΥΡΩ ΣΕ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ-ΛΕΦΤΑ για ΥΓΕΙΑ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου