Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2022

Οι εφοπλιστές κερδίζουν τρελά από τον πόλεμο στην Ουκρανία με τις πλάτες της κυβέρνησης: Της «παράνομης μεταφόρτωσης» πετρελαίου ανοιχτά της Λακωνίας! Τηλεοπτικό ρεπορτάζ

Το τηλεοπτικό ρεπορτάζ από το NIKKEI ASIA, δείχνει τάνκερ να 
μεταφορτώνουν πετρέλαιο έξω από το Λακωνικό κόλπο.
Σύμφωνα με την ρεπόρτερ που με το τηλεοπτικό συνεργείο μαγνητοσκόπησε δύο τάνκερ, στην περιοχή αυτή η πρακτική μεταφόρτωσης πετρελαίου είναι πλέον καθεστώς…
Σύμφωνα με την ρεπόρτερ οι επιχειρήσεις μεταφόρτωσης γίνονται εκτός ελληνικών υδάτων.

Σύμφωνα με την ρεπόρτερ το ένα πλοίο ήταν ελληνικό τάνκερ που προερχόταν από τη Ρωσία.
Το δεύτερο ήταν τάνκερ από την Ινδία…

Σύμφωνα με την ανάλυση του Nikkei, πραγματοποιήθηκαν συνολικά 175 μεταφορές στα ανοιχτά των ελληνικών ακτών σε αυτό το εξάμηνο διάστημα, στις οποίες εμπλέκονταν τάνκερ που είχαν φορτώσει από τη Ρωσία. Συνολικά 23,86 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου εξήχθησαν με αυτόν τον τρόπο από τη Ρωσία, μεταφερόμενα από πλοίο σε πλοίο στα διεθνή ύδατα κοντά στην Ελλάδα. Στο αντίστοιχο εξάμηνο του 2021, αντίστοιχες μεταφορές αφορούσαν μόλις 4,34 εκατ. βαρέλια.

Οι δημοσιογράφοι του Nikkei χαρτογράφησαν τις πορείες των τάνκερ που παραλάμβαναν το πετρέλαιο από αυτές τις μεταφορές, επιβεβαιώνοντας ότι 89 από αυτά έφτασαν σε κάποιο λιμάνι, με 41 εξ αυτών σε λιμάνια της Ευρώπης, στην Ελλάδα, το Βέλγιο, τη Βρετανία και αλλού.

Δημοσιογράφος του Nikkei επισκέφτηκε, μάλιστα, το σημείο όπου γίνονται αυτές οι μεταφορές από πλοίο σε πλοίο στον Λακωνικό κόλπο, καταγράφοντας μία εξ αυτών και σημειώνοντας τα πλοία που εμπλέκονταν, το ελληνικής σημαίας Sea Falcon (που διαχειρίζεται η Pantheon Tankers Management της οικογένειας Αγγελικούση) και το ινδικής σημαίας Jag Lok.
Όπως σημειώνει το Nikkei, τέτοιου είδους μεταφορές πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο είναι νόμιμες και μπορεί να γίνονται για πληθώρα λόγων, όπως η εξοικονόμηση πόρων καθώς μικρότερης χωρητικότητας πλοία μεταφέρουν το φορτίο τους σε μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία για μεγάλης απόστασης μεταφορές. Όμως συχνά τέτοιου είδους μεταφορές μπορεί να γίνονται και για να καλυφθεί η προέλευση του πετρελαίου. Οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες μεν να δηλώνουν την προέλευση του φορτίου τους, όμως συχνά δηλώνουν ως προέλευση το σημείο αυτό της από πλοίο σε πλοίο μεταφοράς, ώστε να αποκρύψουν την αρχική πηγή του.

Το ρεπορτάζ των Ιαπώνων σημειώνει εκτός των άλλων και τους φόβους των κατοίκων της περιοχής κοντά στο σημείο της μετακομιδής στον Λακωνικό κόλπο, για το ενδεχόμενο περιβαλλοντικών επιπτώσεων από αυτού του είδους τις μεταφορές. Το Nikkei φιλοξενεί δηλώσεις κατοίκου της περιοχής, που επισημαίνει πως «Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος ατυχημάτων που θα προκαλούσαν διαρροή πετρελαίου στη θάλασσα. Αέρια από τις εξατμίσεις και σκουπίδια από τα τάνκερ είναι επίσης ένα πρόβλημα, που προκαλεί πονοκεφάλους στις βιομηχανίες της αλιείας και του τουρισμού».

Τέλος, το ρεπορτάζ επισημαίνει επίσης την «αργή απάντηση» της ελληνικής κυβέρνησης στο ζήτημα, πιθανολογώντας πως «Η οικονομική και πολιτική ισχύς της ελληνικής βιομηχανίας θαλάσσιων μεταφορών μπορεί να βοηθήσει στην εξήγηση» αυτής της καθυστέρησης στην ενασχόληση των αρχών.
info-war.gr

1 σχόλιο:

  1. Οτι ανεβαινει σε τιμες φταιει ο πολεμος ακομα και στο ποιο απλο πραγμα πας να ψωνισεις και δεν γεμιζεις ψυγειο πλεον ,ολοι βρηκαν το κολπο να λενε οτι φταιει ο πολεμος

    ΑπάντησηΔιαγραφή